شیخ‌الاسلام در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آل‌سعود ثروت مردم عربستان را پای ترامپ و خانواده‌اش ریخت/ قدرت هر دولت بر اراده ملت‌ استوارست؛ نه پول و اسلحه

مشاور وزیر امور خارجه گفت: همان روز که مردم ایران نشان دادند با حکومتشان هم عهدند؛ عربستان بدون تایید ملتش ثروت آن کشور را پای ترامپ و خانواده‌اش ریخت.

قراردادهای تسلیحاتی اگر نجات‌بخش بود پهلوی و صدام را نجات می‌داد/ اگر عربستان عرضه دارد، یک رای‌گیری برگزار کند
حسین شیخ‌الاسلام درگفتگو با خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی خود گفته‌ بود تا آنجا که ممکن است باید عربستان را دوشید، تاکید کرد: قرارداد تسلیحاتی آمریکا و عربستان دوشیدن ترامپ از گاو شیرده سعودی است.

مشاور ظریف با بیان اینکه 500 میلیارد دلار برای کشوری که خودش دارای گرفتاری‌های مالی  است رقمی سنگین و فشارآور است، اظهار داشت: نکته مهم این است که این اسلحه‌ها برای عربستان مؤثر واقع نمی‌شود، چنانچه پیش از این هم صدها میلیارد دلار خریده بود که یمن را از پای درآورد، ولی در برابر مردم یمن که مردمی پابرهنه و ضعیف‌ترین کشور عربی هستند وامانده است و اگر قرار بود اسلحه قدرت بیاورد عربستان می‌توانست به یمن غلبه کند.

مشاور وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه عربستان در یمن از بمب‌های خوشه‌ای و فسفری که بهره‌ می‌برد در حالی که استفاده از آن در قوانین بین‌المللی ممنوع است اظهارداشت: عربستان با حملات وحشیانه همه زیرساخت‌های یمن را هم خراب کرده است. با این حال بعد از دو سال هنوز نتوانسته بر عزم و اراده مردم یمن پیروز شود.

وی با اشاره به اینکه سعودی‌ها ادعا کردند که هدفشان از بستن این قرارداد تسلیحاتی تشکیل یک ناتوی عربی علیه ایران است، بیان داشت: اما آنها غلط کرده‌اند که بخواهند نسبت به ایران تعرض کنند! کشوری که دو سال در برابر یمن وا مانده است چگونه می‌تواند علیه ایران که از یک قدرت موشکی فوق‌العاده برخوردار است وارد جنگ شود؟

شیخ‌الاسلام با تاکید بر اینکه انتخابات روز 29 اردبیهشت و حضور بیش از 40 میلیون نفر در پای صندوق‌های رای پاسخی محکم بر یاوه‌سرایی‌های بدخواهان ایران است اظهار داشت: اگر عربستان عرضه دارد یک رای‌گیری برگزار کند.

مشاور ظریف با اشاره به اینکه شاه پهلوی‌ هم در دوران حاکمیت خود از این اسلحه‌ها زیاد خریده بود ولی نجات پیدا نکرد اظهار داشت: شاه هم همانند سعودی‌ها جشن‌های 2500 ساله گرفت و همه دنیا را دعوت کرد ولی این کارها نتوانست او را نجات دهد زیرا آنچه نجات‌بخش دولت‌هاست پول و اسلحه نیست بلکه اراده ملت‌ها است.

وی هم زمانی سفر ترامپ به عربستان، با انتخابات ایران را از بدبختی‌های آمریکا عنوان و تاکید کرد: این هم‌زمانی نشان داد که از یک طرف تعهد جمهوری اسلامی به ملت ایران چگونه است و از سوی دیگر عربستان چگونه بدون تایید ملت‌اش ثروت آن کشور را به پای ترامپ، همسرش، دخترش و دامادش می‌ریزد.
 
شیخ‌اسلام با بیان اینکه همه پول‌های این قرارداد تسلیحاتی نصیب ملت آمریکا نمی‌شود اظهار داشت: داماد ترامپ یک دلال اسلحه است و از این طریق بخش زیادی از مبلغ معامله شده نصیب او می‌شود.

مشاور ظریف با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها همواره در مورد ملت ایران اشتباه کرده‌اند، اظهار داشت: قدرت عربستان با برخورداری از سلاح‌هایی که از آمریکا خواهد گرفت همچنان در برابر توانایی موشکی ما ضعیف است. زیرا قدرت نظامی ما در همین توانایی موشکی است، چون  توان موشکی ما هم ارزان و هم دارای تولید انبوه است ولی در مقابل تسلیحات ضد موشکی هزینه خیلی بالایی دارد و قابل رویارویی با حجم عظیم موشک‌هایمان نیست.

شیخ‌الاسلام با بیان اینکه ضد موشک‌ها نهایتا می‌توانند 10 موشک را هم‌زمان بزنند بیان داشت: اگر 20 موشک به سوی هدفی پرتاب شوند آنها از 10 موشک دیگر باز می‌مانند و در نهایت 10 موشک به هدف اصابت می‌کنند و بخاطر همین بود که لبنان هم توانست گنبد آهنین اسرائیل را که آن همه برای آن خرج کرده بود بشکنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: پهلوی ، اسرائیل ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار