بی تفاوتی در برابر روزه خواری علنی عذاب الهی به دنبال دارد

امام جمعه خوی گفت:بعضی از انسانهای غافل عظمت و جایگاه ماه رمضان را نمی‌فهمند لذا به روزه خواری علنی می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حجت الاسلام شکوری امام جمعه خوی در خطبه عبادی سیاسی نماز چمعه این هفته با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا و با استناد به آیه شریفه یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیَامُ کَمَا کُتِبَ عَلَى الَّذِینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ اى کسانى که ایمان آورده‏ اید روزه بر شما نوشته شده است همان گونه که بر کسانى که پیش از شما [بودند]نوشته شده بود باشد که پرهیزگارى پیشه کنید اظهار داشت: بر اساس مفاد این آیه شریفه رسیدن به مرحله تقوا فلسفه وجوب روزه ماه رمضان است.
خطیب جمعه در بخش دیگر از خطبه اول با پرداختن به برکات روزه داری ماه رمضان گفت: آمرزش گناهان یکی از این برکات است که رسول خدا (ص) می‌فرماید: هر کس در ماه رمضان ۶ کار را انجام دهد خداوند گناهان او را می‌آمرزد دین خود را حفظ کند، خویشتن را نگه دارد، به خویشاوندانش نیکی کند، همسایه اش را نیازارد، حال برادرانش را مراعات کند و زبانش را در کام نگه دارد.
حجت الاسلام شکوری در ادامه شمول نظر رحمت خداوند، طلب آمرزش ملائکه بر روزه داران، پوشانده شدن عیب‌های روزه داران در محضر خداوند را از جمله آثار و برکات دیگر روزه ماه رمضان برمشرد.
خطیب با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان اظهار داشت: امام زین العابدین (ع) از درگاه خداوند درخواست می‌کند توفیق شناخت فضیلت و پاس داشتن حرمت ماه مبارک رمضان را به ما الهام فرما و ما را به روزه داری این ماه با نگه داری اندام از گناهان یاری فرما
وی ادامه داد بسی جای تأسف است بعضی از انسانهای غافل عظمت و جایگاه ماه رمضان را نمی‌فهمند لذا به روزه خواری علنی می‌پردازند
وی ادامه دادبر اساس آموزه‌های اسلامی مبارزه با روزه خواری علنی وظیفه دینی عموم مسلمانان و مسئولان فرهنگی، قضایی، انتظامی، تبلیغی، بازاریان، مغازه داران، هتل داران، پیمانکاران، نانوایان و ... می‌باشد لذا حداقل کاری که می‌توان انجام داد تذکر لسانی است اگر کسی در این زمینه کوتاهی کند مشمول فرمایش رسولخدا (ص) خواهد بود که فرمود:حتما باید امر به معروف و نهی از منکر کنید و دست افراد نادان را بگیرید وگرنه خداوند قلوب شما را همانند یکدیگر می‌کند و شما را از رحمت خود دور می‌سازد همانطور که آن‌ها را از رحمت خویش دور ساخته است.
خطیب در خطبه دوم نماز با اشاره به روز ۵ خرداد که به عنوان روز نسیم مهر یا حمایت از خانواده زندانیان نامگذاری شده است گفت: به پیشنهاد سازمان زندان‌ها و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی روز ۵ خرداد به عنوان روز نسیم مهر یا حمایت از خانواده زندانیان نامگذاری شده است
وی ادامه دادبدون تردید اکثریت قریب به اتفاق خانواده‌های زندانیان که هیچ نقشی در ارتکاب جرم از سوی مجرم ندارند در جامعه به عنوان اولین قربانیان جرم و جنایت به حساب می‌آیند که در زندگی خود با بحران‌های متعددی مواجه می‌شوند.
خطیب ادامه داد مواجه شدن با بحران معاش زندگی، ترک تحصیل از سوی فرزندان، ناهنجاری‌های اجتماعی و روانی، روی آوردن به تکدی گری، روی آوردن همسران به طلاق، نگرش منفی جامعه به همسر و فرزندان ازجمله بحرانهایی می‌باشند که خانواده‌های زندانیان مواجه هستند.
وی در ادامه اظهار داشت: در عین حال که نهادهای حمایتی در حد وسع و توان خود در خدمت خانواده‌ها هستند لکن کمبود اعتبارات شرایط دشواری را به وجود آورده است لذا ضرورت دارد همه اقشار جامعه و مردم نوع دوست به رسالت‌های دینی خود در این زمینه به ویژه در ماه مبارک رمضان عمل کنند.

بیشترین سود استعمال دخانیات را کمپانی‌های آمریکا می‌برند

حجت الاسلام شکوری در بخش دیگر خطبه دوم با اشاره به ۱۰ خرداد روز جهانی بدون دخانیات اظهار داشت: طبق گزارشات در کشور ایران نزدیک به ۱۰ میلیون نفر سیگاری روزانه بیش از ۳ میلیارد تومان خرج سیگار می‌کنند یعنی در هر سال بیش از ۱ هزار میلیارد تومان.
وی ادامه داد سالیانه ۵۴ میلیارد نخ سیگار در ایران مصرف می‌شود که نزدیک به ۱۲ میلیارد نخ آن در داخل تولید می‌شود و بقیه از طریق قاچاق وارد و توزیع می‌شود بعبارت دیگر بیش از ۷۵ درصد پول سیگار به خارج از کشور می‌رود.
وی افزود: افراد غیر سیگاری به ویژه کودکان و همسران افراد سیگاری به اندازه خود سیگاریان در معرض مضرات دود سیگار هستند این افراد بیگناه بطور اجباری سلامتی خود را از دست می‌دهند.

خطیب نماز جمعه ادامه داد کمپانیهای آمریکایی سالیانه بالغ بر ۶ هزار میلیارد سیگار تولید می‌کنند حدود ۳ درصد آن در آمریکا مصرف می‌شود و ۹۷ درصد بقیه به کشورهای فقیر و یا در حال توسعه صادر می‌شود از این طریق سالانه بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار سود شرکتهای آمریکایی است که معادل ۲۰ سال فروش نفت ایران است.

خاطرات دوران دفاع مقدس سرشار از روحیه و منطق است

حجت الاسلام شکوری در پایان خطبه دوم با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با جمعی از فرماندهان، رزمندگان، هنرمندان و دست اندرکاران برنامه‌های شب‌های خاطره دفاع مقدس آثار و برکات دوران دفاع مقدس را به ترتیب زیر مورد یادآوری و بررسی قرار دادند.
وی افزود:حفظ و تقویت روحیه انقلابی در جامعه، ماندگاری انقلاب اسلامی، توکل عملی بر خداوند احدیت، نهراسیدن از قدرت ها، فائق آمدن بر موانع و مشکلات، به راه افتادن جریان راهیان نوراز جمله آثار وبرکات دوران دفاع مقدس هستند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۴۶ ۰۵ خرداد ۱۳۹۶
برای انسان با تقوا چه فرقی میکند که او روزه باشد و همه اهل دنیا روزه خواری کنند؟مومن واقعی اهل زور نیست و کاری به کار دیگران ندارد.انسان باید مواظب خودش باشد.بقیه هم وقتی رفتار خوب را دیدند ، در روزه خواری علنی تجدید نظر میکنند.بجای قوه قهریه باید اخلاق محمدی را ترویج و عمل کنیم.