گزارش سایت فیفا درباره امیرحسین پیروانی

سایت فدراسیون جهانی فوتبال ،فیفا، به بهانه حضور ایران در رقابت های جام جهانی زیر 20 سال کره جنوبی درباره سرمربی تیم ملی جوانان کشورمان گزارشی منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیرحسن پیروانی به همراه تیم ملی جوانان کشورمان در رقابت های جام جهانی زیر 20 سال جهان در کره جنوبی به سر می برد  و سایت فیفا به همین بهانه گزارشی درباره او منتشر کرده است. 

سایت فیفا در معرفی امیرحسن پیروانی نوشت ،برای برخی از خانواده ها، ورزش به وضوح در خون آنها است. امیرحسین پیروانی یکی از همین نمونه ها است.
 
 
امیرحسین پیروانی در حال حاضر سکان دار تیمی از ایران است که در آستانه کسب بهترین نتیجه خود در تاریخ جام جهانی فوتبال زیر 20 سال قرار دارد، او پشتوانه ورزشی بسیار خوبی دارد.او یکی از هشت برادران پیروانی است، که سه نفر از این برادران در فوتبال ایران فعالیت می کنند.  
 
از بین این سه نفر، بزرگترین  برادر-یعنی غلام  که 16 سال از امیر بزرگتر است از بازی در خط دفاع  به مربیگری رسیده ، در حالی که برادر کوچکتر یعنی افشین در جام جهانی 1998 فرانسه حضور داشت  و سپس هدایت تیم بزرگ پرسپولیس را بر عهده گرفت.
 
و در حالی که فعالیت فوتبالی این سه نفر در جهات مختلف پیش رفته است،مسیر ورزشی آنها در یک مقطع کوتاه که از آن به عنوان "بسیار تاثیر گذار" نام برده می شود، در هم تنیده شد.آن زمان، دوران حرفه ای بازی غلام رو به افول بود ولی دوران بازی دو برادرجوان تر تازه شروع شده بود .
امیرحسین در این باره به فیفا گفت: سه نفر ازما (برادران) موفق شدیم با هم در برق شیراز در لیگ برتر ایران بازی کنیم.
 
"[غلام] در دفاع میانی و افشین دفاع راست بود و من در پست هافبک دفاعی بازی می کردم. برای طرفداران جالب بود که می دیدند سه نفر از 11 بازیکن برادر هستند. وقتی برای اولین بار از هم جدا شدیم و به تیم های مختلف رفتیم ،بسیار سخت بود که  در برابر یکدیگربازی  کنیم، اما باید در فوتبال برادری را کنار بگذارید. "
 
 
امیر درباره مربیگری طولانی مدت  برادرش در فجر سپاسی توضیح داد، همه به غلام به عنوان یک سرمربی احترام می گذارند، و خانواده ما هم همینطور، چون وی به عنوان یک نماد و الگوی اخلاقی در فوتبال تلقی می شود.
 
امیر به عنوان دستیار برادر بزرگتر در تیم ملی زیر 23ایران  که در بازی های 2010 آسیا در گوانگژو چهارم شد ،فعالیت می کرد.قرار است او پس از پایان بازی های جام حهانی کره جنوبی 2017،هدایت تیم ملی زیر 23 سال ایران را بر عهده بگیرد. 

ایران با فوتبال سالم  خود  به جام جهانی زیر 17 سال هند راه یافته  و در آستانه صعود به جام جهانی 2018 روسیه است. 
 
وی شک ندارد که تیم ملی زیر 20 سال هم  با همان سازمان و استحکام در جام جهانی زیر 20 سال خواهد درخشید.
 
پیروانی گفت: "من همیشه سرمربی مربی منضبطی بوده ام، من به این ترتیب پیام خود را به زمین مسابقه(بازیکنان) منتقل می کنم.زمانی که مربیگری تیمی را بر عهده دارم دو چیز برای من  مهم هستند،یک باور و دیگری تلاش .در دنیای امروز تکنیک و تاکتیک عادی شده است، ولی این دو نکته واقعا مهم هستند و عامل کلیدی افزایش سطح بازی ما  در اینجا بوده اند.  
 
جدا از این سه برادر، اصل و نسب ورزشی آنها قرار است ادامه یابد. دختر امیرحسین، در رشته روئینگ در آسیا مدال گرفته است،در حالی که برادر زاده اش دربازی های المپیک جوانان در مسابقات شنا شرکت داشت. بنابراین با موفقیت ایران در جام جهانی  کره جنوبی،فرصت افزودن افتخارات بیشتری به این خانواده ورزشی همچنان وجود خواهد داشت. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار