یک منبع میدانی عراقی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هدف ارتش عراق از عملیات در منطقه "دیاله" چه بود؟

یک منبع میدانی عراقی گفت: عمليات كاملا چريكی و ضربتی با هدف خشكاندن ريشه اخرين بقايای داعش در "دياله" بوده است.

هدف ارتش عراق از عملیات پاکسازی یک منبع میدانی عراقی در گفت و گو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره حمله اخیر ارتش عراق در استان دیاله و اینکه این اقدام به چه دلیل انجام شد، اظهار داشت: عملیات کاملا چریکی و ضربتی با هدف خشکاندن ریشه اخرین بقایای داعش در دیاله بوده است.

وی افزود: ظرف ده روز گذشته داعش تلاش کرد برای دور کردن اذهان مردم از شکست خود در موصل، اقدام به چندین عمل تروریستی در "دیاله" کند. موقعیت اجتماعی دیاله هم به شکلی است که فضای شایعه پراکنی همواره در ان وجود دارد.
 
این منبع میدانی عراقی با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال بازگرداندن داعش به دیاله بود تصریح کرد: هشیاری به موقع نیرو‌ها در اغاز عملیات ضربتی و اعلام امادگی کامل حشد الشعبی در برخورد قاطعانه با هر تحرک تروریستی در دیاله نه فقط به نگرانی مردم پایان داد بلکه جای هرگونه شایعه پراکنی را قطع کرد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: حتى اگر امریکا بخواهد از بازگشت دوباره داعش در استان دیاله حمایت کند، این اجازه را هرگز به او نخواهند داد.

گفتنی است تروریست‌های داعش در سال ۲۰۱۴ میلادی بر شرق عراق تسلط پیدا کرد. اما حضور و نقش آفرینی ارتش و حشد الشعبی در سال ۲۰۱۵ و پس از آن منجر به ریشه کنی کامل داعش در استان دیاله شد.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار