امام جمعه گرگان ؛

تاثیر زیاد اخلاق مداری علما در ترویج دین

آیت الله نورمفیدی گفت ؛اخلاق مداری علما تاثیر زیادی در ترویج دین دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ نماینده ولی فقیه در استان گلستان در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان و جمعی از مبلغین استان گلستان ، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، گفت : خداوند به همه توفیق دهد بتوانیم از این ماه عزیز بهره لازم را ببریم، روحانیت و علما جایگاه بسیار بالایی دارند و هیچ جایگاهی در جامعه شاید به اندازه جایگاه عالمان دین وجود نداشته باشد.
 
امام جمعه گرگان بیان کرد: یک پزشک شاید بیماری یا جان انسان را نجات می دهد اما علما و روحانیون با حقیقت، جان و دل انسان سر و کار دارند و اگر خدا توفیق دهد امیدوارم بتوانیم فضائل اخلاقی، روابط اجتماعی، دین و ایمان مردم را درست کنیم.
 
وی با تاکید بر این که نجات ایمان مهمتر از نجات جان است، ادامه داد: همان مسئولیتی که بر دوش انبیاء بوده خدا بر دوش علما هم قرار داده، لذا باید جایگاه خود را تشخیص دهیم و بدانیم جامعه از ما چه می خواهد.
 
آیت الله نورمفیدی وظیفه اول انبیاء و علما را تبلیغ دین عنوان و تصریح کرد: انبیاء از خداوند مطالب را برای تبلیغ می گرفتند و ما از کتب و روایات دین را تبلیغ می کنند.
وی اضافه کرد: البته کار انبیاء فقط این که نبود که آخرت مردم را مد نظر قرار دهند، بلکه دنیای مردم و جامعه هم برای آن ها مهم بود.
وی گفت: آن چه می تواند تاثیر حرف های ما را بیشتر کند این است که حرف و عمل ما یکی باشد. اگر می گوییم غیبت حرام است نباید به آن مبتلا شد. غیبت یک گناه فردی است ولی مهمتر آن است که ما راه غیبت را برای مردم آسان می کنیم و این گناه بیشتری دارد.
نماینده ولی فقیه در استان گلستان بیان کرد: اخلاق علما بسیار مهم است.
 
مردم بیش از آن که از گفتار ما تاثیر بگیرند از اخلاق ما متاثر می شوند. بزرگان دین بر مساله اخلاق تاکید بسیار داشته اند.
 
وی ادامه داد: امروز جامعه با پیشرفت وسایل ارتباطی تغییر کرده و افراد بسیاری از مسائل را می دانند لذا باید در گفتار خود مراقب باشیم و از اظهار نظرهای بی دفاع خودداری کنیم زیرا شان روحانیت را پایین می رود.
 
آیت الله نورمفیدی ابراز امیدواری کرد خداوند در ماه رمضان توفیق دهد ارتباط معنوی مردم را با خداوند تقویت کنیم.
 
وی با بیان این که اثر اخلاق بیش از هر علمی است، گفت: در گذشته عالمی داشتیم که علم زیادی نداشت ولی به خاطر اخلاق در رده علمای برجسته ای بود که از نظر علمی رتبه های بالایی داشتند.
 
امام جمعه گرگان گفت: باید از خداوند بخواهیم ما را در این مسیر همراهی و کمک کند. اگر رابطه ما با خدا خوب باشد خداوند هم دست ما را خواهد گرفت.
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.