همزمان با ماه مبارک رمضان؛

مراسم جمع خوانی قرآن کریم در مصلای امام خمینی ارومیه برگزار می شود

همزمان با ماه مبارک رمضان مراسم جمع خوانی قرآن کریم در مصلای امام خمینی ارومیه برگزار می شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ماه رمضان ماه بهار قرآن است، چنانکه در روایتی از امام باقر (ع) می خوانیم:« لِكُلِّ شَيْ‏ءٍ رَبِيعٌ وَ رَبِيعُ الْقُرْآنِ شَهْرُ رَمَضَانَ » «برای هر چیزی بهاری است و بهار قرآن ماه رمضان است.»
در روایات و سیره پیامبر(ص) و ائمه معصومین (علیهم السلام) تأکید ویژه ای بر قرائت قرآن در ماه رمضان می بینیم.
 
با توجه به این روایات و احادیث از ائمه معصومین هر ساله در استان آذربایجان غربی و شهرستان ارومیه با حلول ماه مبارک رمضان مراسمات جمع خوانی قرآن کریم در اکثر مساجد و حسینه ها شروع می شود و مردم ولایت مدار و مومن این استان در طول ماه مبارک رمضان در این آِیین معنوی شرکت می کنند.
 
اما چند سالی است که مراسم جمع خوانی قرآن کریم با همت موسسه قرآنی یاسین ارومیه در مصلای بزرگ امام خمینی ارومیه برگزار می شود و در این مدت نیز این برنامه از طریق شبکه استانی آذربایجان غربی به صورت زنده پخش می شود.
 
مسعود مجرد مدیر کل صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی در جلسه شورای هماهنگی و توسعه فعالیت‌های قرآنی آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری مراسم جمع خوانی قرآن کریم در ارومیه، گفت: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی سازمان صدا و سیما، مراسم جمع خوانی شهرستان ارومیه طی در سالهای ۹۴ و ۹۵ حائز رتبه عالی شده است.

وی با بیان اینکه مقدمات برای برگزاری هر چه باشکوهتر مراسم جمع خوانی قرآن فراهم شده است، گفت: مراسم جمع خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان هر روز از ساعت ۱۸ تا ۱۹ عصر با حضور قاریان ممتاز و بین المللی استان از شبکه استانی آذربایجان غربی به صورت زنده پخش می‌شود.

مجرد افزود: سال گذشته روزانه به طور متوسط ۴ هزار نفر در مراسم جمع خوانی قرآن کریم شرکت می‌کردند که در تلاشیم امسال بیش از ۶ هزار نفر از مردم مؤمن استان را در این مراسم میزبانی کنیم.
 
اجرای طرح با قرآن در ۱۲ شهر استان آذربایجان غربی 
 
حجت الاسلام محمد دادش زاده مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفت وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛گفت:طرح با قرآن در ۱۲ شهرستان به صورت جمع خوانی برگزار می شود

وی با اشاره به اجرای طرح سفیران نور  افزود: دومین برنامه این سازمان در ماه مبارک رمضان، طرح سفیران نور است که چهار نفر از قاریان و حافظان مطرح کشور در استان حضور پیدا خواهند کرد.

حجت الاسلام داداش زاده افزود: این قاریان به مدت ۳ روز در شهرهای ارومیه، تکاب، ماکو، چالدران، شاهین دژ، سردشت و پیرانشهر محافل انس با قرآن کریم را برگزار می کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: دعوت از دو مفسر قرآن کریم از قم برای برگزاری جلسات تفسیر قرآن در شهرستان های ارومیه و خوی در ایام مبارک رمضان و توزیع هزار جلد قرآن کریم در مناطق کمتربرخوردار از دیگر برنامه های این سازمان در ماه مبارک رمضان است.
 
برگزاری ۶۰ کرسی تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان
 
حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ با اشاره به اجرای طرح جمع خوانی قرآن کریم گفت:جمع خوانی قران کریم برنامه محوری است که امسال علاوه بر شهرستان ارومیه، در ۱۱ شهرستان استان برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: در شهرستان‌ها نیز یکی از مؤسسه‌های قرآنی با تأیید دفتر امام جمعه شهرستان مسؤولیت برگزاری مراسم جمع خوانی قرآن کریم را بر عهده می‌گیرند.

حجت الاسلام محمدباقر کریمی گفت: امسال برای نخستین بار با حضور قاریان بین المللی و ممتاز استان ۶۰ کرسی تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی افزود: در ماه مبارک رمضان بعد از نماز مغرب و عشاء دو مسجد حاشیه شهر و یا روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار ارومیه کرسی‌های تلاوت قرآن را میزبانی خواهند کرد.

مراسم جمع خوانی قرآن کریم با مدیریت مؤسسه علوم قرآنی یاسین و با استفاده از ظرفیت‌های مؤسسه‌های قرآنی فعال شهر هر روز از ساعت ۱۸ الی ۱۹ در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
 
گزارش از ندا موسی زاده 
 
انتهای پیام/م
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.