هشدار به مادران جوان؛

استفاده از شبکه‌های اجتماعی بلافاصله پس از زایمان ممنوع!

افسردگی از علائم شایع در دوران پس از زایمان به شمار می‌رود، استفاده از شبکه‌های اجتماعی یکی از عواملی است که می‌تواند این حالت را در نومادران تشدید کند.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی بلافاصله پس از زایمان ممنوع!
به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان دانشگاه یونگ با مطالعه بر روی گروهی از نومادران که زمان زیادی را در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کردند دریافتند بیشتر آن‌ها دچار استرس، افسردگی، ناامیدی و نیز عدم توجه کافی به وضعیت سلامت خود، فرزندان و همسران خود شده‌اند.
 
یکی از کارهایی که نومادران این روز‌ها بلافاصله پس از تولد فرزندان خود انجام می‌دهند به اشتراک گذاشتن عکس آن‌ها در رسانه‌های اجتماعی و شبکه‌های مجازی است.
 
آن‌ها پس از به اشتراک گذاری عکس فرزندان خود انتظار دارند که دوستان، اقوام و آشنایان درباره عکس فرزند آن‌ها اظهار نظر کنند و به مادر پیام‌های دوستانه و تبریک بفرستند.
 
نومادران معمولاً زمان زیادی را صرف گرفتن بهترین عکس از فرزندان خود می‌کنند و اگر واکنش دوستان و اطرافیان در خصوص این عکس خوب نباشد دچار افسردگی و اندوه می‌شوند.
 
خانم‌هایی که به تازگی مادر شده‌اند همچنین عکس و سایر وسایل نوزاد خود را با نوزاد سایر دوستان و آشنایان خود که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است مقایسه می‌کنند و این می‌تواند باعث ناراحتی و افسردگی شدید آن‌ها شود.
 
کارشناسان اعتقاد دارند به اشتراک گذاری عکس فرزند در رسانه‌های اجتماعی، مقایسه و یا بحث در این خصوص می‌تواند باعث افسردگی پس از زایمان در نو مادران شود.
 
افسردگی پس از زایمان یک عارضه شایع بین بانوان است و می‌تواند باعث بی اشتهایی، افزایش وزن، عدم تمایل به نگهداری از فرزند و حتی در موارد حاد تمایل به خودکشی شود.
 
کارشناسان به بانوان توصیه می‌کنند از به اشتراک گذاشتن بیش از حد عکس نوزادان و فرزندان خود در شبکه‌های اجتماعی خودداری کرده و در عوض زمان فراغت خود را صرف ورزش، استراحت و انجام فعالیت‌های مفید برای سلامت کنند.
 
در عین حال اگر بانوان تمایل دارند که عکس فرزندان خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند می‌توانند با برگزاری مهمانی و جشن این کار را انجام دهند.
 
منبع: Dailymail
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۹:۲۱ ۰۶ خرداد ۱۳۹۶
میمیرن اگه گوشی را دو سه روز بزارن کنار
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۹:۱۴ ۰۶ خرداد ۱۳۹۶
در حین زایمان فک نکنم طوری باشه
آخرین اخبار