مزایای درمانی تخمه هندوانه

تخمه هندوانه یک میان وعده مقوی حاوی انواع مواد مغذی و ویتامین‌ها است، پس این‌بار که در طول فصول گرم سال هندوانه مصرف کردید به جای دور انداختن این دانه‌های ارزشمند از آن‌ها برای سلامتی خود استفاده کنید.

مزایای درمانی تخم هندوانه
به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند در تخمه هندوانه مقادیر قابل توجهی از پروتئین وجود دارد که می‌تواند یک منبع تامین انرژی روزانه برای بدن باشد. علاوه بر پروتئین در این خوراکی خوشمزه چندین اسید آمینه ضروی برای بدن از جمله آرژنین نیز وجود دارد که برای سلامت بدن، زیبایی پوست و مو، تنظیم فشار خون و درمان بیماری عروق کرونر قلب بسیار مفید است.
 
از جمله دیگر اسیدآمینه‌های موجود در هندوانه می‌توان تریپتوفان، اسید گلوتامیک و لیزین را نام برد.
 
تخمه هندوانه همچنین حاوی ویتامین B است، براساس گزارش انجمن سرطان آمریکا این ویتامین یکی از ضروری‌ترین مواد برای حفظ سلامت بدن است و باید به طور روزانه در رژیم غذایی افراد وجود داشته باشد.
 
تخمه هندوانه حاوی نیاسین است که برای حفظ سیستم عصبی، سلامت دستگاه گوارش و پوست بسیار مفید است. از دیگر ویتامین‌های گروه B در تخم هندوانه، فولات، تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین B۶ و اسید پانتوتنیک را می‌توان نام برد که هرکدام برای حفظ سلامت بدن و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ها مفید هستند.
 
از جمله مواد معدنی مفید در تخمه هندوانه می‌توان منیزیم را نام برد که ماده‌ای مفید برای تنظیم فشارخون و سوخت ساز بدن و کربوهیدارت‌ها است. همچنین در این دانه مغذی فسفر، آهن، پتاسیم، سدیم، مس، منگنز و روی نیز وجود دارد که برای سلامت بدن بسیار مفید هستند.
 
در تخمه هندوانه میزان زیادی اسید‌های چرب امگا ۶ وجود دارد که برای سلامت قلب بسیار مفید است. این اسید غیر اشباع برای کاهش کلسترول و فشارخون بسیار مفید است و یک ماده ضروری برای حفظ سلامت قلب است.
 
کارشناسان بر این اساس توصیه می‌کنند افراد در طول فصول گرم سال که هندوانه وجود دارد از دانه‌های این میوه خوشمزه استفاده کنند. کارشناسان میزان مصرف استاندارد این دانه مغذی را حدود یک فنجان سرخالی در روز می‌دانند.
 
همچنین می‌توان دانه‌های هندوانه را خشک کرد وبرای مصارف بعدی نگهداری کرد، هرچند که باید بدون نمک و روغن باشد و در محیط خنک نگهداری شود.
 
منبع: livestrong
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار