ساری؛

ارسال 204 مقاله به دبیرخانه همایش ملی علوم و مهندسی جداسازی در بابل

204 مقاله به دبیرخانه چهارمین همایش ملی علوم و مهندسی جداسازی در بابل ارسال شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، قریشی دبیر چهارمین همایش ملی علوم و مهندسی جداسازی در مراسم افتتاحیه همایش ملی علوم و مهندسی جداسازی در دانشگاه نوشیروانی بابل گفت: 204 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که از این تعداد، 36 مقاله به صورت سخنرانی و 136 مقاله به صورت پوستر پذیرفته شد.

وی افزود: همایش علوم و مهندسی جداسازی از مهمترین محور های تخصصی مهندسی شیمی است و علم تبدیل مواد برای تولید مواد جدید مفید و قابل استفاده برای جامعه است.

دبیر چهارمین همایش ملی علوم و مهندسی جداسازی گفت: علم جداسازی مواد طیف وسیعی از صنایع بزرگ مانند صنایع نفت، گاز، پتروشیمی ، کاغذ، آب و فاضلاب تا صنایع کوچک داروئی، بهداشتی، لبنی و غیره را در بر می گیرد و اگر فرایندهای و اقع شونده در صنایع شیمیایی را به سه دسته تفکیک، واکنش و تخلیص تقسیم کنیم ، علوم و مهندسی جداسازی شامل دو دسته بزرگ تفکیک و خالص سازی است که به طور تخمینی حدود 40% عملیات در صنایع شیمیایی را در بر می گیرد.

قریشی افزود: برگزاری منظم و ادواری همایشهای جدا سازی می تواند به تعمیق علوم و مهندسی جداسازی و تبادل اطلاعات علمی و همکاری مشترک بین پژوهشگران دانشگاههای مختلف، کمک شایانی کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه نوشیروانی بابل گفت : دانشکده مهندسی شیمی هم اکنون قریب به 800 دانشجو در مقطع کارشناسی، 140 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در چهار گروه فرایندهای جداسازی، ترمو سینتیک، بیوتکنولوژی و طراحی فرایند و 60 دانشجو در مقطع دکتری در دو شاخه مهندسی شیمی عمومی و بیوتکنولوژی دارد.

وی افزود: دانشگاه نوشیروانی بابل در زمینه پوستر و دانشگاه فردوسی مشهد در زمینه مطالب شفاهی مقام اول را کسب کردند و مورد تجلیل قرار گرفتند .

اولین و دومین همایش جداسازی در سال های 1388 و 1389 در دانشگاه شهید باهنر کرمان و سومین همایش در دانشگاه سیستان و بلو چستان در سال 1391 برگزار شد.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.