افزایش "بهای نفت و طلا"در بازارهای جهانی

بهای نفت پس از گذراندن یک دوره نزول کم‌سابقه، روز جمعه با افزایش همراه بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، بهای نفت روز جمعه سیر صعودی را طی کرد. این در حالیست که طلای سیاه روز پنجشنبه پس از آنکه تصمیم سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در خصوص تمدید توافق نفتی، آنگونه که بسیاری از سرمایه گذاران توقع داشتند پیش نرفت، با کاهش شدید همراه بود.
 
بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 69 سنت افزایش (معادل 1.3 درصد)، به 52 دلار و 15 سنت در هر بشکه رسید. این درحالیست که در معاملات پیشین، بهای نفت خام برنت به 50 دلار و 71 سنت رسیده بود. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 90 سنت افزایش (معادل 1.8 درصد)، 49 دلار و 80 سنت در هر بشکه معامله شد. نفت شاخص آمریکا در معاملات روز گذشته به 48 دلار و 18 سنت کاهش یافت.
 
روز پنجشنبه کشورهای عضو و غیرعضو اوپک متعهد شدند که توافق نفتی کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا 9 ماه دیگر (یعنی تا مارس 2018) تمدید کنند. در پی این تصمیم، بهای نفت 5 درصد سقوط کرد؛ زیرا سرمایه گذاران انتظار نتیجه بهتری را از این نشست داشتند.
 
با وجود تلاش اوپک برای کاهش سطح تولید و مقابله با اشباع کنونی بازار نفت، افزایش تولیدات نفتی آمریکا همچنان یک نگرانی محسوب می‌شود؛ زیرا آمریکا از اواسط سال 2016 میلادی، تعداد سکوهای حفاری خود را 10 درصد افزایش داده است.
 
از سوی دیگر، بهای طلا نیز به بالاترین سطح در چهار هفته گذشته رسید؛ زیرا به دنبال نشست گروه 7 و بلاتکلیفی سیاسی، سرمایه‌گذاران به طلا به عنوان یک پناهگاه امن روی آورند. بر این اساس، بهای هر اونس طلای آمریکا با 0.9 درصد افزایش به 1268.10 دلار رسید.
 
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار