اراک،

آغاز طرح نظارت بهداشتی ماه رمضان در استان مرکزی

45 اکیپ ثابت و سیار کار کنترل نظارت بهداشتی ماه مبارک رمضان رادر استان به عهده دارند.

آغاز طرح نظارت بهداشتی ماه رمضان در استان مرکزیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ دکتر محمد فتاحی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان  مرکزی گفت : طرح تشدید و کنترل نظارت بهداشتی ویژه ماه مبارک رمضان با حضور 45 گروه ثابت و سیار در این استان آغاز شد.
 
دکتر محمد فتاحی افزود:در این طرح تمامی مراحل در زنجیره تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در واحدهای کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌ها، مراکز بسته‌بندی، خودروهای حمل و مراکز عرضه توسط گروه های دامپزشکی مورد بازرسی و نظارت قرار می گیرد.
 
وی اضافه کرد: این طرح به‌ منظور تامین امنیت غذایی شهروندان از ششم خرداد ماه جاری به مدت یک ماه در استان ادامه دارد.
 
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان  ادامه داد : افزایش تقاضای فراورده های خام دامی در ماه مبارک رمضان یکی از دلایل اجرای این طرح است و این طرح با هدف تضمین کیفیت و سلامت این مواد اجرا می شود.
 
وی تصریح کرد : کنترل فرآورده‌های خام دامی از مزرعه تا سفره برای ارتقای سطح بهداشتی جامعه با جلوگیری از عرضه و مصرف فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی از دیگر اهداف اجرای طرح کنترل نظارت بهداشتی در ماه مبارک رمضان است.
 
دکتر فتاحی ، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق تماس با سامانه اطلاع ‌رسانی 1512 به اداره کل دامپزشکی و یا در شهرستان‌های استان با شبکه دامپزشکی محل سکونت اطلاع رسانی کنند.
 
انتهای پیام / ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.