اصفهان؛

اعزام هزار مبلغ به سراسر کشور در ماه مبارک رمضان

مدیر کل امور فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اصفهان از اعزام هزار مبلغ به سراسر کشور در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام و المسلمین عبدالرسول احمدیان، مدیر کل امور فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان، درباره اعزام مبلغان رمضان المبارک گفت: هر ساله قبل از ایام ماه مبارک رمضان با توجه به مأموریت دفتر تبلیغات برای ساماندهی و آموزش مبلغان یک همایش علمی کاربردی و مهارتی را برگزار می کنیم.

وی ادامه داد: امسال ما در مجمع مبلغین در خدمت حدود 600 نفر از مبلغان برادر و خواهر بودیم و مباحث مهم روز که نیاز ایام ماه رمضان است را برای آن ها در نظر گرفتیم، دفتر تبلیغات اصفهان حدود 1000 نفر مبلغ را در ماه رمضان به نقاط مختلف کشور اعزام می کند، البته تمرکز اصلی ما استان اصفهان و استان های همجوار آن است، اما به استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان و سایر استان ها هم اعزام خواهیم داشت.

مدیر کل امور فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: کار اصلی مبلغان ‏فعالیت دینی و نشر معارف اهل بیت(ع) است، چند سالی است که دفتر تبلیغات به دنبال مسأله محوری و شناسایی مسائل و مشکلات مهم اجتماعی است و در این رابطه یک طرحی انجام شد و کار مطالعاتی قوی در سطح کشور صورت گرفت و مسائل مهم در حوزه مأموریتی مبلغین و طلاب شناسایی شد.

حجت الاسلام و المسلمین احمدیان اظهار داشت: در مرحله بعد مسائل مهم را دسته بندی کردیم و در قالب چند کارگروه و میز تخصصی ساماندهی شدند و به صورت جزئی درصدد شناسایی و ارائه راه حل و راهکار برای آن ها برآمدیم، البته قرار نیست که ما همه مسائل اجتماع مسلمین را حل کنیم و این کار باید با همکاری همه مجموعه ها و نهادها انجام شود.

وی افزود: اگر حیطه وظایف هر شخص و نهاد و ارگانی برای حل مسائل مختلف کشور مشخص باشد و تقسیم وظایف به خوبی انجام شود این امر سبب هدفمند شدن کار و حل بهتر و تخصصی مسائل می شود.

مدیر کل امور فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان‏ گفت: مسأله مهمی که امسال در مجمع مبلغین رمضان المبارک مورد بحث قرار گرفت فرقه های ضاله و شبهات مربوط به حوزه دین بود، ما در کنار توصیه ها  و ارائه خطوط کلی و مهم ره توشه هایی را هم برای مبلغان آماده کردیم تا بتوانند در ایام تبلیغ از آن ها استفاده کنند.

حجت الاسلام و المسلمین احمدیان ‏تصریح کرد: اعزام مبلغ فرآیندی است که بین دفتر تبلیغات، سازمان تبلیغات و بعضی نهادهای مردمی مانند مساجد و هیأت های مذهبی انجام می شود، در واقع درخواست ها از طرف مجموعه ها مانند مساجد و هیئات به سازمان تبلیغات اعلام می شود و برخی از دفاتر امام جمعه هم به صورت مستقیم با ما در ارتباط هستند و ما هم متناسب با تقاضای مبلغان متنوع و متخصص را با حکم تبلیغی به مناطق مورد نظر اعزام می کنیم.
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار