اصفهان؛

اهدای اعضاء مرد 40 ساله نائینی به 3 بیمار نیازمند

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) اصفهان گفت: با اقدام خداپسندانه خانواده رضا ترابی اعضاء این مرد 40 ساله ساکن نائین به 3 بیمار نیازمند عضو اهداء شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مریم خلیفه سلطانی  اظهار کرد: رضا ترابی 40 ساله ساکن نائین که بر اثر سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود در مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان بستری شد.
وی افزود: طی صحبت‌های انجام شده در خصوص پیوند اعضاء بدن این بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند با رضایت خانواده، رضا ترابی بعد از انجام مراحل مربوط به تأیید مرگ مغزی، تحت عمل جراحی برداشت، اعضا قرار گرفت و عمر دوباره‌ای به ۳ بیمار نیازمند پیوند عضو بخشیده شد.
مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان با اشاره به اینکه  این شانزدهمین مورد اهداء عضو در سال جاری دراصفهان بوده است، تصریح کرد: کلیه‌های رضا ترابی در مرکز آموزشی درمانی نور و علی اصغر(ع) اصفهان به ۲ بیمار نیازمند به پیوند کلیه که از نارسایی کلیه در رنج بودند، اهدا شد و با اهدای کبد وی نیز در مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان به بیماری نیازمند کبد، حیاتی دوباره بخشیده شد.

خلیفه سلطانی یاداور شد: عمل موفقیت آمیز جراحی پیوند کبد توسط دکتر بهنام صانعی فوق تخصص پیوند کبد و مجاری صفراوی در اتاق عمل الکتیو مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) انجام شد .

وی در پایان با اشاره به اینکه با تلاش های صورت گرفته در سال گذشته سی و شش مورد مرگ مغزی منجر به اهدای عضو دراصفهان را شاهد بودیم، اضافه کرد: هم‌اکنون شمار زیادی از بیماران نیازمند پیوند عضو در لیست انتظار به سر می‌برند و به سختی هزینه‌ها و رنج بیماری را تحمل می‌کنند و این در حالی است که خداوند با دادن فرصت به برخی افراد برای بخشیدن حیات دوباره به این بیماران لذت شیرین بخشش را نصیب آنان می‌کند. 
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار