در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد:

قانون مالیات بر ارزش افزوده بلای جان صنعت طلاسازی

مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق طلا ارز و پولشویی گفت: اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده روح تازه‌ای به صنعت طلا می‌دهد و در زمینه اشتغال این صنعت نیز، تحول بزرگی ایجاد خواهد کرد.

امیر محمد پرهام‌فر، مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق طلا ارز و پولشویی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: ورود هرگونه مصنوعات طلا بر اساس قانون به داخل کشور ممنوع است.

وی در پاسخ به این پرسش که چه میزان قاچاق طلا به داخل کشور داریم، تصریح کرد: طلا کالایی نیست که بتوانیم آمار دقیقی از قاچاق آن به داخل کشور ارائه دهیم، اما آن‌طورکه از رصد بازار سنجش کرده‌ایم ، میزان قاچاق مصنوعات به داخل کشور نسبت به گذشته کاهش داشته است.
 
پرهام فر با اشاره بهبود کیفیت مصنوعات تولیدی داخلی کشور در سال های اخیر ابراز داشت: این اتفاق به دلیل افزایش تجهیزات و ماشین آلات طلاسازی به روز دنیا در داخل کشور افتاده و طبیعتاً هر چه کیفیت محصول داخلی افزایش پیدا کند، مشتری محصولات خارجی و قاچاق کمتر می‌شود. 
 
مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالا و ارز با انتقاد از قانون دریافت ۹ درصد مالیات ارزش افزوده از طلا، تأکید کرد: اصلاح این قانون روح تازه‌ای به صنعت طلا می‌دهد و در زمینه اشتغال این صنعت نیز، تحول بزرگی ایجاد خواهد کرد. 
 
وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر به صورت آکادمیک برای آموزش طلاسازی شرایط خوبی فراهم شده و با آموزش نیروی کار جدید می‌توانیم به افزایش اشتغال در این صنعت امیدوار باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار