نمایش بخشی از آثار کمتر دیده شده موزه ملی قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان

بخشی از آثار دیده نشده موزه ملی قرآن کریم در روزهای ماه مبارک رمضان در معرض دید عموم قرار می‌گیرند.

فخرالدین صابری مدیر موزه ملی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از برگزاری نمایشگاه آثار دیده نشده این موزه در روزهای ماه مبارک رمضان خبر داد و اظهار داشت: در قالب این نمایشگاه حداقل 10 اثر به کتابت افرادی چون احمد نیریزی، درویش طالقانی و زین‌العابدین اصفهانی را در معرض دید عموم قرار می‌دهیم.

وی افزود: برخی از این نسخه‌ها به موزه قرآن کریم اهدا شده‌اند.

مدیر موزه ملی قرآن کریم خاطرنشان کرد: در روزهای ماه مبارک رمضان از نسخه خطی ارزشمندی رونمایی خواهد شد که قدمتی 158 ساله دارد و با کتابت آقاجان پرتو، کاتب دوره قاجار به چاپ رسیده است. این اثر ارزشمند از نظر کتابت و صفحه‌آرایی بی‌نظیر است.

گفتنی است؛ میرزا علی‌رضا اصفهانی، متخلص به پرتو و مشهور به میرزا آقاجان، شاعر و خوشنویس سده سیزدهم هجری قمری بوده و جایگاه بلندی در مراکز ادبی دوره قاجار داشته است.

وی استاد خط نسخ، ثلث و رقاع بوده و شاگردانی چون میرزا غلامعلی ثانی، سید علی‌اکبر زواره‌ای و ملا محمدتقی را پرورش داده است.

خاطرنشان می‌شود؛ از آثار آقاجان پرتو می‌توان به ماده تاریخ بنای مسجد در کتیبه سردر ورودی مسجد صفای اصفهان و دعای کمیل به خط نسخ در (۱۲۶۶) قمری در تهران اشاره کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار