آمار اعلام کرد:

شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری های صنعتی، افزایش یافت

شاخص كل قیمت تولیدكننده محصولات گاوداری‌های صنعتی در فصل زمستان 1395 به عدد 244.94 رسید، كه 2.41 درصد افزایش نسبت به فصل قبل را نشان می‌دهد.

شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری های صنعتی، افزایش یافت
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاخص كل قیمت تولیدكننده محصولات گاوداری‌های صنعتی در فصل زمستان 1395 به عدد 244.94 رسید، كه 2.41 درصد افزایش نسبت به فصل قبل و 2.25 درصد افزایش را نسبت به فصل مشابه سال قبل و  نرخ تورم (درصد تغییر چهارفصل منتهی به فصل یا سال مورد نظر نسبت به دوره مشابه سال قبل) عدد 0.01 را نشان می‌دهد.

در فصل مورد بررسی شاخص کلیه اقلام با افزایش مواجه بوده است. که در این میان شاخص قلم گوساله نر زیر چهارماه با 8.14 درصد افزایش نسبت به فصل قبل، با بیشترین افزایش، ونسبت به فصل مشابه سال قبل با 16.39 درصد افزایش روبرو بوده است.

در فصل مورد بررسی شاخص قیمت اغلب استانها با افزایش روبرو شده است که در این میان شاخص قیمت استانهای آذربایجان شرقی، و سیستان و بلوچستان به ترتیب با  7.93 و 7.53 درصد افزایش در شاخص کل ، نسبت به فصل قبل، بیشترین افزایش دربین سایر استانها را نشان می دهد.

 لازم به ذکراست شاخص قیمت استان ایلام با 2.17 درصد کاهش نسبت به فصل، بیشترین کاهش را در بین سایر استانها نشان می دهد. که در عین حال شاخص قیمت استان مذکور نسبت به فصل مشابه سال قبل، با 3.16 درصد کاهش مواجه بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار