اصفهان؛

منتخبان دوره پنجم ، شورا از سیاست زدگی دور کنند

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: منتخبان دوره پنجم با توجه به مولفه های شهر اصفهان و جایگاه آن در کشور و جهان همه تلاش خود را معطوف به خدمت مردم کنند و شورا را از سیاست زدگی دور کنند تا زمینه اعتماد مردم به حاکمیت اسلامی افزایش یابد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضا امینی  امروز در یکصد و هفتاد و هشتمین جلسه علنی امروز شورای شهر اصفهان ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه رمضان فرصت کسب معارف و توجه به قرآن و آشتی با خداست و اینها زمینه هایی است که می تواند موجب رشد روحی و معنوی ما شود و امید است از این فرصت به خوبی استفاده شود.

وی افزود:در این ماه، با تغییر شرایط زندگیِ عادی، فرصت‌های گوناگونی جهت رشد در بُعد معنوی برای انسان فراهم می شود، فرصت توفیق، تلاش، برنامه‌ریزی و تنظیم اوقات، کسب معارف، توجه به قرآن، دعا و نیایش، کسب تقوا، آشتی با خدا، تقویت حسّ نوع‌دوستی، رفع کدورت‌ها، درمان بیماری‌های روح و جان، اصلاح شرایط، ایجاد انقلاب و سایر فرصت‌های طلایی، همه و همه از میوه ‌های شیرین این درخت پُربار است.

وی در بخش دیگر سخنان خودبا اشاره به سوم خرداد سالروز فتح توام با افتخار آفرینی خرمشهر گفت: این تاریخ جاودانه ای در ایران است و باید یاد شهدا و سرداران این تاریخ حفظ شود و ما نیز باید در تعظیم شعائراسلامی و گرامیداشت آنها بکوشیم.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: شهدای ما با دستان خالی در برابر دشمنان تا دندان مصلح ایستادند و به سخن رهبر خود گوش داده و خرمشهر را آزاد کردند.

وی بیان کرد: دشمن ما سرمست از غرور برای ویرانی کشور تلاش می کرد و ما باید یاد سرداران و این سرمایه ها را گرامی بداریم و به سردار نصر که از فاتحان خرمشهر بودند این ایام پیروزی را تبریک می گوییم.

امینی در ادامه به نامگذاری پنجم خردادماه روز نسیم مهرگفت: پنجم خرداد به نام روز ”نسیم مهر” نامگذاری شده و شورای شهر نیز هر ساله مبالغی را برای آزادی زندانیان کمک کرده است.

وی افزود: برای آزادی زندانیان از این شرایط رقت بار باید تلاش شود و امید است مقدمه کمک به آزادی زندانیان با همکاری صدا و سیما به خوبی در ایام ماه مبارک رمضان فراهم شود.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه با اشاره به ۵ رمضان از ایام الله انقلاب اسلامی ایرانگفت:حماسه عظیم مردم در تاریخ انقلاب که باعث فرودآمدن ضربه به پیکر رژیم شاهنشاهی شد با هدایت آیت الله خادمی از علمای بزرگ اصفهان انجام شد، آیت الله خادمی از پیشتازان و پیش قراولان انقلاب اسلامی و از چهره های تاثیرگذار وفعال در عرصه های انقلاب اسلامی در اصفهان بودند.

امینی در ادامه با اشاره به انتخابات گذشته که با حضور مشتاقانه مردم برگزار شد گفت: حضور عظیم مردم در انتخابات و مسأله‌ای که با سرنوشت کشور مرتبط استو نقشی حیاتی در آینده‌ی ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد به دور از هرگونه مرزبندی سیاسی، پاسخ هوشمندانه و قاطعی بود که ملت ایران به دسیسه‌های دشمنان داد و نقشه‌های آنان را برای ایجاد محیط یأس‌آلود و نهایتاً فاصله انداختن میان مردم و نظام اسلامی خنثی کرد.

وی ادامه داد:به منتخبین مردم در دوره پنجم شورای اسلامی شهر فرصت کوتاه خدمت را تبریک عرض می کنم و امیدوارم با توجه به مولفه های شهر اصفهان و جایگاه آن در کشور و جهان همه تلاش خود را معطوف به خدمت مردم کنند و شورا را از سیاست زدگی دور کنند تا زمینه اعتماد مردم به حاکمیت اسلامی را افزایش دهند که قطعا انتظارات همه مردم از نهاد اجتماعی و مردمی به نام شورای اسلامی شهر همین است.

امینی با اشاره به اینکه باید خدمت صادقانه و تلاش برای از بین بردن ضعف معیشتی مردم سرلوحه کار شورای جدید قرار گیرد گفت: شورای فعلی نیز در دوماه باقیمانده باید همت خود را معطوف کند تا دوره بعدی شورا بتواند با نشاط بهتری اعتماد مردم را جلب کند.

وی اظهارامیدواری کرد : منتخبان شورای پنجم امانت مردم یعنی رای آنها را سالم به آنها برگردانند و از همه همکاران شوراییو مدیران شهرداری هم میخواهم که به شورای پنجم کمک کنند تا در تحقق اهدافشان در خدمت رسانی و حفظ ارزش های اسلام و اتقلاب موفق باشند.

وی با اشاره به اینکه باید به تمامی سلایق احترام گذاشت و باید یاد گرفت هیچ گروه و حزبی به تنهایی قادر به اداره کشور نیست، گفت: از اعضای منتخب شورای پنجم هم میخواهیم با حفظ و صیانت از دستاوردهای اسلام و انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با استفاده از آموزه های دینی و مذهبی فضای معنوی و سالم توام با شور و نشاط و شادی را برای همه شهروندان اصفهانی فراهم کنند که به طور حتمخانواده معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران انتظار دارند.

رییس شورای شهر اصفهان گفت: همه منتظرند ببینند که مدیران جدید چه عملکردی دارند این در حالی است که باید توجه داشت در اقدامی عجولانه ظرفیت شورا کم شده و این مسئله قطعا بر عملکرد شورا تاثیر خواهد گذاشت.

امینی با تاکید بر اینکه اگر به سمت کوچک شدن شورا رویم مطالبات مردم به سمت حاکمیت مستقیما سوق داده می شود گفت: وقوع این موضوع زیبنده نیست و باید تلاش کرد تا ایران که مرکز دینداری و ام القرای اسلام است به جایگاه واقعی خود دست یابد.

وی افزود: ماهم آمادگی داریم که در حد مشاوره به شورای دوره پنجم کمک کنیم زیرا این شورای شهر، متعلق به اصفهان است و قطعا اعضای دوره پنجم هم این بلند نظری را دارند؛ در نهایت برای تمامی منتخبان دوره پنجم شورا آرزوی توفیق داریم.

 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.