در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد؛

تعیین وضعیت ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع جدید در مدارس تا پایان امتحانات

معاون امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور گفت: برای دانش‌آموزان اتباع خارجی که برای اولین بار در مدارس کشور ثبت‌نام می‌کنند تا پایان امتحانات وضعیت ثبت‌نامی مشخص می‌شود.

تعیین وضعیت ثبت‌نام دانش‌اموزان اتباع جدید در مدارس تا پایان امتحاناتعلی حسینی معاون امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در گفت‌وگو با خبرنگارحوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با وضعیت ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس کشور اظهار کرد: برای دانش‌آموزانی که به تازگی قصد ثبت‌نام دارند هنوز وضعیت مشخص نیست و وزارت کشور برای این مسئله باید برنامه‌ریزی ‌های لازم را انجام داده و به ما اعلام کند.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که وزارت کشور روی آن تمرکز دارد تعداد اتباع جدید بوده  که در مدارس ثبت نام خواهند کرد البته ممکن است سیاست قبلی برای ثبت نام به کار گرفته شود اما به طور کلی تعیین تکلیف نهایی تا پایان امتحانات خرداد ماه انجام می‌شود.

معاون امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور گفت: دانش‌آموزان اتباع که پیش از این در مدارس ثبت‌نام کردند مشکلی برای ادامه تحصیل نداشته اما افرادی که به تازگی قصد ثبت‌نام دارند هنوز وضعیت آنها مشخص نشده بنابراین نمی‌توانند تا تعیین تکلیف نهایی این کار را انجام دهند.

حسینی در مورد اجرای طرح سنجش برای دانش‌آموزان اتباع خارجی تصریح کرد: این گروه چنین طرحی را نداشته و برنامه جامع‌تر به نام طرح بهداشت برای آنها در نظر گرفته شده که با همکاری وزارت بهداشت اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح دانش آموزان از نظر بیماری‌های واگیر دار، وضعیت بهداشت و انواع بیماری‌ها  مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و وزرات بهداشت امسال نیز برای این کار اعلام آمادگی کرده است که پس از تعیین تکلیف وضعیت ثبت‌نام در دستور کار خود قرار می‌دهد.

معاون امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت امتحانات دانش‌آموزان ایرانی خارج از کشور گفت: امتحانات در 2 بخش افق شرق و غرب دسته‌بندی می‌شوند و بر اساس این تقسیم بندی امتحانات دانش‌آموزان مبتنی برساعت‌های کشورهای مختلف برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: امتحانات نهایی بر اساس برنامه اعلام شده از سوی مرکز سنجش آموزش و پرورش از دوم خرداد ماه در مدارس خارج از کشور آغاز شده همچنین امتحانات داخلی نیز بر اساس برنامه‌ریز‌های در هر منطقه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار