اصفهان؛

در هیچ شعبه‌ای کمبود تعرفه نداشتیم

استاندار اصفهان گفت : در هیچ یک از شعب اخذ رأی استان اصفهان با توجه به پیش‌بینی‌هایی که از قبل انجام شده بود کمبود تعرفه نداشتیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگرپور در جمع خبرنگاران افزود:برخی در این انتخابات بحث کمبود تعرفه را مطرح کردند و من اعلام می‌کنم در هیچ یک از شعب اخذ رأی استان اصفهان با توجه به پیش‌بینی‌هایی که از قبل انجام شده بود کمبود تعرفه نداشتیم و مشکلی از این جهت در استان اصفهان وجود نداشت.

زرگرپور با بیان اینکه از قبل به همه عوامل اجرایی اعلام شده بود که وقتی شعبه‌ای 70 درصد تعرفه‌های خود را مصرف کرد اعلام کند؛ تصریح کرد: پیش‌بینی دیگری که انجام شده بود تعرفه‌ها در شعب رأی‌گیری بین 20 تا 25 درصد از تعداد واجدین شرایط بیشتر بود.

وی در بیان جزئیات آمار تعرفه‌ها اظهار کرد: در انتخابات ریاست جمهوری 4 میلیون و 350 هزار برگه تعرفه تحویل فرمانداری‌ها دادیم که 2 میلیون و 760 هزار تعرفه مصرف شد و 1 میلیون و 600 هزار تعرفه مصرف نشد.

استاندار اصفهان ادامه داد: 10 میلیون و 870 هزار تعرفه در سه انتخاباتی که در استان اصفهان برگزار شد داشتیم که از این تعداد، 7 میلیون و 880 هزار تعرفه مصرف شد به عبارتی 72.5 درصد تعرفه‌ها در سه انتخابات مصرف شد..

وی ابراز داشت: تعداد تعرفه مصرف شده در انتخابات ریاست جمهوری 77 درصد، تعداد تعرفه مصرف شده در انتخابات شوراها 75.5 درصد و 52 درصد تعرفه مصرف شده در انتخابات مجلس بود..

زرگرپور در ادامه با اشاره به برخی صحبت‌ها در خصوص اینکه برخی از مردم نتوانستند رأی بدهند، گفت: در شهر اصفهان ما سه شعبه پل خواجو، میدان امام و یکی از مساجد را داشتیم که بعد از ظهر با جمعیت زیادی مواجه بودند و شلوغ بود که البته از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها اعلام کردیم که مردم حتی‌المقدور برای رأی دادن به این شعب مراجعه نکنند و به شعب دیگر بروند

استاندار اصفهان یادآور شد: ما 31 شعبه سیار در اصفهان داشتیم و پیشنهاد ما این بود که برخی از این شعب سیار با توجه به اینکه بعد از اینکه کارشان در شعبه‌های خودشان تمام شد به شعب شلوغ‌تر بروند و ظرفیت‌گیری در شعب شلوغ افزایش پیدا کند.

وی اضافه کرد: برای ارائه این پیشنهاد، 2 مرتبه با رئیس هیأت نظارت استان اصفهان تماس گرفتم و درخواست کردم که موضوع در جلسه هیأت نظارت استان مطرح شود اما با این درخواست موافقت نکردند؛ اگر با این درخواست موافقت می‌شد تعداد افرادی که در صف بودند به حداقل می‌رسید و تعداد بیشتری می‌توانستند رأی بدهند.

وی افزود: طبق قانون بعد از ساعت 24 امکان اخذ رأی وجود نداشت و وزیر کشور ابلاغ کرده بود که دیگر بعد از ساعت 24 رأی‌گیری نداشته باشیم که البته با تمهیداتی که شده بود تعداد کسانی که نتوانستند در اصفهان رأی بدهند در حداقل ممکن بود

وی افزود: دشمنان تلاش داشتند تا امنیت انتخابات را تحت‌الشعاع قرار دهند که در همین راستا 26 اردیبهشت را هم مشخص کرده بودند ولی با تدابیری که صورت گرفت نتوانستند کاری کنند و انتخابات در سلامت و امنیت کامل برگزار شد.

زرگرپور در خصوص برخی حواشی مطرح شده درباره انتخابات فعلی توضیح داد و گفت: برخی حاشیه‌سازی کرده بودند که برخی از صندوق‌های رأی در اصفهان باطل شده است؛ تمام این مسائل را تکذیب می‌کنم و اعلام می‌کنم در استان اصفهان نه تنها هیچ صندوقی که حتی یک رأی صحیح مأخوذه هم باطل نشد هر چند طبق روال همه انتخابات در این دوره هم برخی آرای داخل صندوق باطل بود.

استاندار اصفهان گفت:سال گذشته هزار و 150 واحد تولیدی کوچک و بزرگ بالغ بر 1800 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند که این امر جلوی از دست رفتن 77 هزار شغل را گرفت.

رسول زرگرپور ادامه داد: این فرایند حمایتی در سال جاری هم ادامه دارد بطوریکه با ابلاغ وزیر صنعت معدن و تجارت قرار است 10 هزار واحد جدید با اعتباری بیش از 200 میلیارد ریال تحت پوشش بسته حمایتی دولت قرار گیرند.

وی افزود: واحد هایی که نیازمند دریافت تسهیلات هستند باید به سایت بهین یاب مراجعه و ثبت نام کنند.

, استاندار اصفهان گفت:مبلغ بدهی صندق بیمه کشاورزان تا پایان سال 95 بیش از 600 میلیارد ریال بود که 160 میلیارد ریال آن تا پایان سال گذشته و 450 میلیارد تا هفته گذشته به طور کامل پرداخت شد.

رسول زرگرپور افزود:با توجه به کشت بهاره کشاورزان پیش بینی می شود امسال همانند سال گذشته 500 هزار تن تولید جو و گندم داشته باشیم.

وی تصریح کرد: جاری شدن رودخانه زاینده رود ربطی به انتخابات ندارد و کمیته ای متشکل از اعضای دولت و کشاورزان, محدودیت آب جاری شده در رودخانه, تاریخ و کم و زیاد بودن آنرا مشخص می کند.

 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.