در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خرید تضمینی 44 هزارتن برگ سبز چای/ 45 درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد

رئیس سازمان چای گفت: تا به امروز 44 هزارتن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر 102 میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.

خرید تضمینی 44 هزارتن برگ سبز چای/ 45 درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد
محمد، ولی روزبهان رئیس سازمان چای در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت خرید برگ سبز از چایکاران اظهار داشت: تا به امروز 44 هزارتن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر 102 میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.

به گفته وی 80 درصد برگ سبز خریداری شده درجه یک و مابقی درجه دو است.

روزبهان از پرداخت 45 درصد بهای برگ سبز چای خبر داد و گفت: حدود 45.5 میلیارد تومان از بهای برگ سبز چایکاران واریز و مابقی طی روزهای آتی به تدریج پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: طی سالیان گذشته در اوایل خردادماه حداکثر 5 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران واریز شده بود که پرداخت بیش از 45 میلیارد تومان در این موقع ازسال بی سابقه است که تنها به سبب افزایش استقبال تجار از کیفیت چای ایرانی و مساعدت دولت این امر تحقق یافته است.

رئیس سازمان چای با اشاره به وضعیت تولید چای نسبت به سال گذشته بیان کرد: تا کنون تولید نسبت به سال گذشته 8 درصد افزایش داشته که در صورت مساعدت شرایط جوی پیش بینی می‌شود تا پایان فصل به 10 درصد برسد.

وی با اشاره به اینکه 149 کارخانه چای سازی نسبت به خرید برگ سبز انعقاد قرار داد کردند، بیان کرد: البته 4 کارخانه چای سازی بعد از گذشت 20 سال مجدداً به چرخه تولید بازگشته و یک کارخانه به تازگی در سال جاری افتتاح شد.

روزبهان در ادامه افزود: از مجموع 44 هزارتن برگ سبز چای حدود 9 هزار و 500 تن چای خشک تولید شده که تا کنون بیش از 90 درصد این میزان به فروش رفته است.

رئیس سازمان چای در خصوص پیش بینی تولید چای سفید در سال جاری تصریح کرد: با توجه به آنکه بخشی از چای سفید در بهار و بخش دیگر در اوایل تابستان برداشت می‌شود، از این رو آمار دقیقی در دسترس نیست، اما به سبب اقدامات به زراعی و هرس مناسب باغات پیش بینی می‌شود که تولید برگ سبز با افزایش 20 درصدی روبرو شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار