مدیر پالایشگاه دوم پارس جنوبی:

۲۴ هزار بشکه میعانات گازی صادر شد

مدیر پالایشگاه دوم پارس جنوبی گفت: ۲۴ هزار و ۵۰۰ بشکه میعانات گازی به ارزش ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار از فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی تولید و صادر شد.

۲۴ هزار بشکه میعانات گازی صادر شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، مهدی گرامی شیرازی صبح امروز در نشست روند اجرای طرح‌های فازهای دوم و سوم پارس جنوبی در قالب پالایشگاه دوم با بیان اینکه این پالایشگاه نقش مهمی در تامین گاز مصرفی کشور دارد اظهار داشت: در فازهای ۲ و ۳ مجتمع گاز پارس‌جنوبی سال گذشته ۲۱ میلیارد متر مکعب گاز به ارزش بیش از ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار تصفیه و به مبادی مصرف ارسال شده است.

وی با بیان اینکه پالایشگاه دوم نقش مهمی در تامین خوراک پتروشیمی پارس دارد، تصریح کرد: از ۲۱ میلیارد متر مکعب تولیدی فازهای دوم و سوم پارس جنوبی بخشی از گاز تولیدی به خطوط سراسری و بخشی دیگر نیز برای تأمین خوراک پتروشیمی پارس به این واحد صنعتی ارسال می‌شود.

مدیر پالایشگاه دوم پارس جنوبی، به رشد ۴ درصدی تولید گاز از پالایشگاه دوم پارس جنوبی نسبت به سال ماقبل آن اشاره کرد و گفت: این رشد ناشی از کاهش زمان تعمیرات اساسی، خروج واحد‌ها در زمان تعمیرات اساسی و همچنین کاهش زمان توقفات اضطراری است.

گرامی شیرازی با بیان اینکه شرائط پالایشگاه دوم مجتمع گازی پارس جنوبی را مطلوب عنوان کرد و افزود: شاخص اثربخشی که میزان تولید صورت گرفته به حداکثر توان تولید است، ۹۸. ۵ درصد بوده که در صورت تأمین خوراک این عدد به حداکثر میزان خود می‌رسید.

وی قابلیت دسترسی‌پذیری که نشان‌دهنده روزهای خارج از سرویس بودن برای تعمیرات اساسی نسبت به کل سال است را ۹۷. ۶۲ درصد بیان و خاطرنشان کرد: قابلیت اطمینان پالایشگاه نیز که نسبت توقفات اضطراری بدون برنامه‌ریزی به توان کلی سال است نیز برابر ۹۹. ۳۶ درصد بوده است.

گرامی شیرازی تولید گوگرد را از دیگر محصولات تولیدی پالایشگاه دوم دانست و افزود: سال گذشته بیش از ۱۳۴ هزار و ۲۰۰ تن گوگرد به ارزش بیش از ۱۲ میلیون دلار از پالایشگاه دوم مجتمع گاری پارس جنوبی تولید و صادر شد.

مدیر پالایشگاه دوم مجتمع گازی پارس جنوبی به تولید ۲۴ هزار و ۵۰۰ بشکه میعانات گازی به ارزش ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: پیش از این تمام میعانات تولیدی فازهای ۲ و ۳ صادر می‌شد، اما اخیراً بخشی از آن برای تولیدات داخلی مصرف می‌شود.

منبع تسنیم

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.