هانی‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شاهد شکل‌گیری یک ائتلاف صهیونیستی - عربی در منطقه هستیم

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: در آینده شاهد ائتلافی صهیونیستی - عربی خواهیم بود و شورای همکاری خلیج فارس و تلاش خواهند کرد سفارتخانه رژیم صهیونیستی را افتتاح کنند.

حسن هانی‌زاده کارشناس سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار سیاست خرجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تلاش عربستان برای تشکیل ائتلاف ضد داعش، اظهار داشت: چنین ائتلافی که در راس آن آمریکا و عربستان قرار دارند، یک ائتلاف دروغین و کاملا ظاهری است که با دلارهای نفتی عربستان می‌خواهد شکل بگیرد.

وی افزود: عربستان سعودی خود خاستگاه اصلی تروریسم است چگونه می‌تواند موسس ائتلافی ضد تروریستی باشد؟ برکسی پوشیده نیست که وهابیت منشأ تمامی گروهک‌های تروریستی مانند القاعده، جبهه‌النصره، داعش و جیش‌الاسلام است و آنها را در کشتار مردم سوریه و عراق حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کند.

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: سعودی در طول بیش از دو سال جنگ‌افروزی و کشتار مردم کشورهای منطقه سهم بسزایی داشته است و عامل تمامی بحران‌ها و ناامنی‌های یمن به شمار می‌آید. لذا آنچه در ریاض اتفاق افتاد در واقع برای شکل گیری یک جبهه عبری عربی برای تقابل با جریان مقاومت به ویژه ایران است.

هانی‌زاده بیان داشت: سفر دونالد ترامپ بعد از عربستان به اسرائیل این مفهوم را بیان می‌کند که بنی‌سعود محور همسویی و هماهنگی سیاست‌های اسرائیل بوده و به نیابت کشورهای اسلامی و عربی درصدد برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی است. بنابراین پرواضح است که در آینده شاهد یک ائتلاف صهیونیستی و عربی خواهیم بود و همچنین شورای همکاری خلیج فارس و کشورهای منطقه تلاش خواهند کرد که سفارتخانه رژیم صهیونیستی را افتتاح کنند.

وی ادامه داد: مجلس سنای آمریکا نیز مدعی شده طرحی را در دست دارد که ایران را منزوی کند. لذا سعی خواهند کرد کشورهای عربی و اسلامی با حمایت عربستان روابط خودشان را با ایران قطع کنند و حتی سفارتخانه‌های ایران را در این کشورها تعطیل کند و به جای آن سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی را جایگزین کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار