خادمی با اشاره به حواشی پیرامون انتخابات شورای شهر اهواز:

۹۵ صندوق را بازشماری کردیم / تغییر خاصی در نتیجه انتخابات ایجاد نشد

عضو هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان خوزستان وضعیت رسیدگی به اعتراضات پیرامون انتخابات شورای شهر اهواز را تشریح کرد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ هدایت الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت انتخابات شورای شهر اهواز که با اعتراضاتی مواجه شده بود، اظهار داشت: در برگزاری انتخابات شورای شهر اهواز اتفاق خاصی رخ نداد، بلکه مشکل از زمانی شروع شد که شمارش آرا در جریان بود، زیرا برخی افراد به فرماندار فشار آوردند که نتایج آرا به صورت تدریجی اعلام شود.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فرماندار اهواز نیز برای اعلام تدریجی نتایج انتخابات مصوبه شورای تامین را اخذ کرد که به نظر من اقدامی اشتباه بود، زیرا پس از اعلام نفرات اول تا پنجم انتخابات، برخی از اقوام معتقد بودند که باید تعداد بیشتری از اعضا را به خود اختصاص دهند و به همین دلیل خواستار ابطال انتخابات شدند.

وی افزود: هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها این خواسته را نپذیرفت، بلکه 95 صندوقی که نسبت به آن ها اعتراض وجود داشت را بازشماری کردیم که پس از بازشماری مشخص شد، هیچ تخلفی انجام نشده ولی معترضین به دنبال کشاندن مردم به خیابان ها بودند.

خادمی ادامه داد: در نهایت تغییر خاصی در نتیجه انتخابات ایجاد نشد، نتیجه انتخابات به استانداری تحویل دادیم و ابلاغ شد، در چهارچوب قانون به اعتراضات رسیدگی می‌شود.

وی افزود: اگر خواسته این گروه برای ابطال انتخابات محقق می‌شد، دیگر امکان برگزاری هیچ انتخاباتی در استان خوزستان وجود نداشت، زیرا هر گروهی اگر رای نیاورد خواستار ابطال انتخابات می‌شود.

عضو هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان خوزستان با بیان اینکه مسئولان استانی معتقد بودند، انتخابات شورای شهر خوزستان به خوبی برگزار شده است، گفت: اعتراضات به روند اجرا و نظارت بر انتخابات نبود، بلکه یک گروه خواستار این بود که تعداد کاندیداهای بیشتری در شورای شهر اهواز داشته باشد.


منبع: خانه ملت


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.