در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

بهره‌داری از ۶۰ مدرسه در سال تحصیلی جدید

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس تهران با اشاره به بهره برداری از ۶۰ طرح جدید برای سال تحصیلی آینده گفت: مشکل کمبود مدرسه در منطقه ۲۲ همچنان وجود دارد.

تداوم عدم تعهد انبوه سازان به ساخت فضای آموزشی در منطقه ۲۲ / بهره‌داری از ۶۰ مدرسه برای سال تحصیلی آینده
داریوش ورناصری رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با وضعیت کمبود مدارس در منطقه ۲۲ اظهار کرد: همانطور که پیش از این هم اشاره شده بود عدم تعهدات انبوه‌سازان به ایجاد فضای آموزشی موجب تراکم دانش‌آموزی در کلاس‌های درس شده است.
 
وی با اشاره به ماده ۱۸ قانون شوراهای آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش و پرورش محکومیت‌های قضایی را برای برخی از انبو‌ه‌سازان که تخلف کرده‌اند مورد پیگیری قرار داده، اما هنوز هیچ‌گونه عملیات اجرایی را شاهد نبودیم.
 
رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس تهران گفت: براساس چنین وضعیتی درمهر ماه سال جاری نیز همچنان با مشکل کمبود مدرسه در منطقه ۲۲ وجود دارد که مانند سالهای گذشته بخشی از دانش‌آموزان به منطقه ۵ هدایت می‌شود.
 
ورناصری بیان کرد: منابع اعتباری برای این مدارس در نظر گرفته شده، اما برای داشتن راه‌حل قطعی عمل به تعهدات برای انبوه‌سازان ضروری است و حدود ۴ تا ۵ پروژه برای این منطقه در نظر گرفتیم که تا حدی مشکل این منطقه رفع شود.
 
وی اظهار کرد: به طور کلی ۲۰۰ پروژه برای استان تهران در دست اجرا داریم که حدود ۶۰ پروژه برای مهر ۹۶ آماده تحویل است.
 
وی در خصوص توزیع استانی ۳ میلیارد دلاری ویژه نوسازی و تجهیز مدارس یادآور شد: هنوز این توزیع انجام نشده، اما با توجه به شرایط موجود و شاخص‌های در نظرگرفته شده سهم تهران از این اعتبار قابل توجه است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار