مشهد؛

جلوگیری از فعالیت حفاران غیرمجاز در آرامگاه نجم الدین کبری

با حضور ماموران یگان حفاظت میراث‌فرهنگی و ماموران پلیس از ادامه فعالیت حفاران غیر‌مجاز در آرامگاه نجم‌الدین کبری حفاران در این منطقه جلوگیری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، محمد طاهریان مقدم رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان جوین گفت: حفاران غیر مجاز در محدوده جنوبی آرامگاه نجم‌الدین کبری چاهی به عمق ۶ متر با هدف به‌دست آوردن اشیای عتیقه حفر کرده بودند که خوشبختانه محل حفاری شناسایی و توسط میراث‌فرهنگی از ادامه فعالیت‌های آن‌ها جلوگیری به عمل آمد.

وی افزود: در پی گزارش‌های مردمی و دوستداران میراث‌فرهنگی مبنی بر مشاهده افراد مشکوک در اطراف آرامگاه خواجه نجم‌الدین کبری یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان به همراهی نیروی انتظامی راهی منطقه شدند و پس از بررسی‌های میدانی مشخص شد حفاران چاهی به عمق ۶ متر حفر کرده بودند و دهانه چاه را مسدود کردند تا مجدداً اقدام به حفاری کنند که محل حفاری شناسایی و توسط میراث فرهنگی شهرستان مرمت شد.

رئیس اداره میراث‌‎فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان جوین گفت: بنای آرامگاه نجم‌الدین کبری واقع در روستای زیرآباد شهرستان جوین قرار دارد و با توجه به ویژگی‌های معماری و اجزا و عناصر ساختار آن می‌توان قدمت این بنا رابه دوره سلجوقی نسبت داد.
آرامگاه نجم‌الدین کبری به شماره ثبت ۲۰۲۲ درفهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام//ف. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار