ضیافت الهی در بقاع متبرکه استان

برنامه ضیافت الهی در بقاع متبرکه سیستان و بلوچستان اجرایی می‌شود.

ضیافت الهی در بقاع متبرکه استانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با حلول ماه مبارک رمضان ویژه برنامه "ضیافت الهی" در بقاع متبرکه استان سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی افزود: طرح "ضیافت الهی" هر سال همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با هدف تقویت باورها و اعتقادات، ایجاد فضای معنوی در امام‌زادگان و بقاع متبرکه و بهره‌گیری از ظرفیت ماه مبارک رمضان در استان‌های مختلف کشور اجرایی می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان گفت: در واقع رویکرد اصلی این برنامه تبدیل امام‌زادگان و بقاع متبرکه به قطب‌ معنوی است و خوشبختانه این برنامه هر سال با استقبال خوبی از جانب مردم استان مواجه می‌شود.

‌تدینی با بیان اینکه قبل از آغاز ماه مبارک رمضان نسبت به غبارروبی مساجد و بقاع متبرکه استان اقدام شده، افزود: در تلاش هستیم، در ماه رمضان امسال نیز مانند سال‌های گذشته از ظرفیت بقاع متبرکه به نحو احسن استفاده کنیم.

وی گفت: این طرح با حضور 150 روحانی اعزامی از قم، در بقاع متبرکه استان و مساجد مناطق محروم در قالب خیمه‌‌های معرفت برنامه‌های ویژه فرهنگی مانند جزءخوانی قرآن کریم، افطاری ساده، برپایی نمایشگاه فرهنگی و مذهبی، پاسخگویی به سوالات شرعی، احیای شب‌های قدر، مراسم شهادت حضرت علی(ع) و میلا امام حسن(ع) و تشویق کودکان و نوجوانان به حضور در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی برگزار می‌شود.

‌تدینی افزود: امسال در قالب این طرح در بیش از 150 مکان مذهبی استان مراسم تفسیر قرآن با حضور مبلغان دینی برگزار می‌شود و طرح مباحث اخلاقی نیز در این ایام در دستور کار مبلغان قرار دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در ایام ماه مبارک رمضان روزانه یک جزء از قرآن کریم ترتیل‌‌خوانی می‌شود، گفت: بیان احکام اسلامی ویژه بانوان نیز در دستور کار قرار دارد که در این زمینه از خواهران طلبه استفاده می‌‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با کمک مردم وخیران برنامه‌‌های افطاردهی ساده و سبد کالا نیز در دستور کار قرار دارد و همچنین برای تشویق مردم به وقف برنامه‌های ویژه‌ای با کمک مبلغین در حال انجام است.

 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار