دریافت جایزه جهانی راهبرد بین المللی کاهش خطرپذیری سازمان ملل توسط سازمان نوسازی مدارس کشور

جایزه جهانی SASAKAWA ۲۰۱۷ راهبرد بین المللی کاهش خطرپذیری سوانح و بلایای طبیعی سازمان ملل متحد (UNISDR) توسط سازمان نوسازی مدارس کشور برای اقدامات مرتبط با مقاوم سازی و تامین فضاهای ایمن آموزشی مدارس دریافت شد.

دریافت جایزه جهانی راهبرد  بین المللی کاهش خطرپذیری سازمان ملل  توسط سازمان نوسازی مدارس کشوربه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جایزه بین المللی دو سالانه Sasakawa که در پنجمین برنامه جهانی کاهش خطرپذیری سوانح و بلایای طبیعی ۲۰۱۷ قرار گرفته است، اقداماتی را شناسایی می‌کند که سهم اساسی در نجات جان انسان‌ها و کاهش مرگ و میر ناشی از سوانح و بلایای طبیعی جهانی دارند.

اقدامات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۶ میلادی در زمینه بازسازی، نوسازی و به ویژه مقاوم سازی مدارس کشور (تامین فضاهای ایمن آموزشی مدارس) مورد توجه ویژه و تقدیر مجامع فنی بین المللی، متخصصان، اساتید و مراکز علمی و دانشگاهی معتبر داخلی و خارجی قرار گرفته است.

نتایج اقدامات مربوط به تامین زیرساخت‌ها و فضاهای آموزشی ایمن مدارس باعث شده که ایمنی نزدیک به ۷۰ درصد از دانش آموزان در سراسر کشور فراهم شودو این اقدامات به عنوان یکی از ارکان تامین عدالت آموزشی و از افتخارات جمهوری اسلامی ایران در توجه و اهتمام ویژه به محیط‌های آموزشی مدارس در سطح دنیا مطرح و موجب شده است که جمهوری اسلامی ایران در این زمینه در بین کشورهای پیشرو قرار گیرد.

پس از ارزیابی اقدامات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس جمهوری اسلامی ایران توسط هیات داوران مربوط به دفتر UNISDR در ژاپن - به عنوان مسئول اصلی مراسم بین المللی SASAKAWA ۲۰۱۷ - اعلام شد که سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از چهار نامزد نهایی این جایزه جهانی انتخاب شده است و مراسم جایزه بین المللی SASAKAWA ۲۰۱۷ در تاریخ ۲۵ مه ۲۰۱۷ در شهر Cancun کشور مکزیک با حضور نمایندگان ۱۸۰ کشور، سازمان‌های مختلف و متخصصان مرتبط با کاهش خطرپذیری سوانح و بلایای طبیعی از سراسر دنیا برگزار شد.

در این مراسم، سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس جمهوری اسلامی ایران به دلیل انجام مقاوم ترین، پایدارترین، فراگیرترین و جامع‌ترین تلاش‌های سازمانی در مدیریت خطرپذیری سوانح و بلایای طبیعی به طور مشترک به عنوان برنده نهایی جایزه بین المللی SASAKAWA ۲۰۱۷ انتخاب شد.

گفتنی است؛ برای اولین بار یک سازمان از جمهوری اسلامی ایران برنده جایزه اصلی SASAKAWA شده است و این موفقیت بزرگ در سطح بین المللی را که بیانگر توانمندی‌های داخلی متخصصان، مهندسان، اساتید دانشگاه­ها، کارشناسان و کلیه همکاران فعال در حوزه مقاوم سازی و تامین فضاهای ایمن آموزشی مدارس است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.