همدان؛

305 مددجوی بهزیستی همدان خانه دار شدند

مدیرکل بهزیستی همدان گفت: پارسال با انجام امور اجرایی و پرداخت تسهیلات مسکن از سوی سازمان بهزیستی، 305 مددجوی این استان صاحب مسکن شدند.

305 مددجوی بهزیستی همدان خانه دار شدندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حمیدرضا الوند افزود: برای تامین مسکن خانواده های دارای 2 معلول به بالای زیرپوشش، کمیته ای با عنوان کمیته راهبری شامل بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، بهزیستی، انجمن خیرین مسکن‌ساز و راه و شهرسازی تشکیل شده است و تلاش می شود مددجویان فاقد مسکن خانه‌دار شوند.
 
وی ادامه داد: شرایط واگذاری مسکن برای خانواده هایی که دارای 2 معلول و یا بیشتر هستند به گونه ای است که با تسهیلات 320 میلیون ریالی که از طریق کمیته راهبری تامین می شود و تامین سهم آورده از سوی متقاضیان مسکن آنان تامین خواهد شد.
 
مدیرکل بهزیستی همدان با اشاره به اینکه با این تسهیلات اگر خانواده های 2 معلولی شرایط اولیه را داشته باشند می توانند صاحب مسکن شوند خاطرنشان کرد: این تسهیلات پرداختی مانع از دریافت تسهیلات دیگر نیست و متقاضیان می توانند از تسهیلات مسکن ، مسکن مهر و یا مسکن روستایی نیز استفاده کنند.
 
الوند اظهار داشت: دریافت پروانه ساختمانی ، تخفیف عوارض شهرداری، انشعاب رایگان آب ، برق و گاز از جمله اقداماتی است که در بخش مسکن طبق تفاهم نامه و قوانین بودجه برای مددجویان انجام شده است و یک هزار و 50 نفر از این معافیت ها در سال 95 استفاده کرده اند.
 
وی اضافه کرد: سازمان بهزیستی نقش تسهیل‌گر را دارد بدین معنی که متقاضیان مسکن مددجویی برای دریافت مسکن به مراجع مربوطه معرفی می شوند و انتظار می رود این مراجع محدودیت های مددجویان را درنظر بگیرند.
 
مدیرکل بهزیستی استان همدان در خصوص نقش تسهیل‌گری بهزیستی افزود: با رایزنی و پیگیری‌های بهزیستی و همکاری خیرین مسکن‌ساز تسهیلات قابل پرداخت به مددجویان برای خانه‌دار شدن از 40 میلیون ریال به 320 میلیون ریال رسیده است یعنی هشت برابر افزایش تسهیلات داشته ایم.

انتهای پیام/ د 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.