اشتغال ۱۲ هزار نفر در استان لرستان نیازمند ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری است

سالانه باید ۱۰ الی ۱۲ هزار نفر اشتغال در استان ایجاد شود که نیازمند ۵ الی ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است که بانک‌ها در این زمینه می‌توانند کمک کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛هوشنگ بازوند استاندار لرستان صبح امروز در جلسه شورای بانک‌ها که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: عملکرد بانک‌های استان در سال گذشته مطلوب بود ولی برخی از تولیدکنندگان هنوز گلایه‌مندی‌هایی از بانک‌ها دارند که این گلایه‌مندی‌ها ناشی از یک سری ساختار است که باید اصلاح شود.

وی افزود: اقتصاد استان لرستان جدای از اقتصاد کشور نیست و اقتصاد کشور نیز بانک محور است که اگر بانک‌ها کمک نکنند هیچ تغییری در اقتصاد رخ نخواهد داد، سرمایه‌گذاران در استان سرمایه‌گذارانی نیستند که بدون منابع بانک بتوانند اشتغال ایجاد کنند، اکثر سرمایه‌گذارانی که در استان هستند این توقع را دارند که حدود 60 درصد از منابع را از طریق بانک‌ها تامین کنند.

استاندار لرستان عنوان کرد: امسال وظیفه سنگین‌تری بر عهده‌ داریم، یکی از چالش‌های پیش رو بحث بیکاری است و چندین سال است مقام معظم رهبری تأکید بر بحث اشتغال دارند، عملکرد و اولویت ما نیز در سه سال و نیم اخیر مسائل اقتصادی بوده است.

وی با اشاره به شعار سال بیان کرد: یکی  از شاخصه‌های مدیر انقلابی این است که بتواند تسهیل گر خوبی برای کارآفرینان باشد، اگر یک مدیر بتواند شرایطی را به وجود بیاورد که اشتغال در استان صورت بگیرد مدیر انقلابی است و امیدواریم با این رویکرد امسال بتوانیم بحث اشتغال را به‌صورت جدی دنبال کنیم.

بازوند گفت: سالیانه حدود 10 تا 12 هزار نفر جویای کار داریم که باید پاسخگوی این افراد باشیم و از طرفی تکلیف انباشت بیکاری را حل کنیم؛ هر چه برای رفع مشکل بیکاری برنامه‌ریزی می‌کنیم هنوز مسئله بیکاری آن‌گونه که بایدوشاید نمی‌تواند از بین رفتن بیکاری خود را نشان دهد.

وی افزود: اگر بتوانیم مشکل افراد جویای کار را برطرف کنیم کار بزرگی است باید 10 الی 12 هزار نفر و حدود پنج الی شش هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کنیم که بانک‌ها در این زمینه می‌توانند کمک کنند.

استاندار لرستان گفت: در راستای فرصت‌های سرمایه‌گذاری حدود 22 هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه تنظیم‌شده است که 20 درصد از آن عملیاتی شود ولی بانک‌ها باید خود را آماده کنند برای 55 تا 60 درصد کمک به سرمایه‌گذاران که بتوانند سرمایه‌گذاری کنند تا امسال بتوانیم کار بسیار خوبی  را در راستای شعار سال انجام دهیم.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.