اصفهان؛

تاکنون مورد مبتلا به بیماری تب کریمه کنگو در نطنز مشاهده نشده است

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نطنز گفت: با پیگیری شبکه دامپزشکی شهرستان نطنز، تا کنون هیچ مورد ابتلا به تب کریمه کنگو در این شهرستان مشاهده نشده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سیدمحمد نظام طاهری  امروز در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به مشاهده چند نمونه از ابتلای افراد به تب کریمه کنگو در چند شهر استان اصفهان، اظهار کرد: با تلاش ها و پیگیری های نیروهای شبکه دامپزشکی شهرستان نطنز، تا این لحظه هیچ مورد ابتلا به تب کریمه کنگو در سطح شهرستان نطنز مشاهده نشده است.

وی افزود: در روزهای آینده و با همکاری دهیاری ها، مقداری سم مخصوص مقابله با کنه ناقل تب کریمه کنگو بین دامداران زیر پوشش این نهاد، در روستاهای سطح شهرستان نطنز توزیع می شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نطنز اضافه کرد: شبکه دامپزشکی شهرستان نطنز آموزش های لازم در مورد نحوه پیشگیری از ابتلا به این نوع بیماری را در دستور کار خود قرار داده است.

وی بیان کرد: یکی از اصلی ترین راه های مقابله با تب کریمه کنگو نگه داری گوشت بعد از کشتار در اتاق پیش سرد به مدت ۲۴ ساعت است و متاسفانه در کشتارگاه شهرستان نطنز، این اتاق وجود ندارد.

نظام طاهری با بیان این که بیماری کریمه کنگو یک عارضه خونریزی دهنده ویروسی و مشترک بین انسان و دام است که در انسان باعث بیماری و حتی مرگ می شود، گفت: عامل این بیماری ویروس بوده که از طریق کنه منتقل می شود و از آن جایی که مقاومت کنه در برابر حرارت پایین است، پختن گوشت و پاستوریزه کردن شیر آن، باعث از بین رفتن ویروس می شود.

وی افزود: انتقال از طریق گزش کنه، انتقال از طریق له کردن کنه های آلوده، انتقال از طریق حشرات، انتقال به انسان از طریق تماس مستقیم با خون و بافت های آلوده برخی از راه های انتقال این بیماری است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نطنز به شهروندان توصیه کرد تا از خرید گوشت بدون لیبل و مهر دامپزشکی خودداری کرده و بعد از خرید گوشت حداقل به مدت ۲۴ ساعت در یخچال با دمای بین ۰ تا ۴ درجه سانتی گراد نگه داری و بعد مصرف کنند.

 
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.