توسعه فناوری‌های جدید در روسیه برای محافظت از اطلاعات در جنگ سایبری

برنامه‌نویسان روس با طراحی و توسعه فناوری‌های جدید سعی دارد از اطلاعات دولتی در برابر جنگ‌های سایبری حفاظت کنند.

توسعه فناوری‌های جدید روسیه برای محافظت از اطلاعات در جنگ سایبری
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ بنیاد پژوهشی پروژه‌های پیشرفته روسیه موسوم به "فارپ" از توسعه فناوری‌های جدید برای محافظت از اطلاعات در برابر هرگونه تهدید و حملات سایبری خبر داد.

این بنیاد که یک سازمان مطرح در زمینه تحقیقات محسوب می‌شود و خبره‌ترین برنامه نویسان سایبری را در اختیار دارد، با طراحی و توسعه فناوری‌های جدید سعی دارد از اطلاعات دولتی در برابر جنگ‌های سایبری حفاظت کند.

"سرگئی گاربوک"، معاون رئیس فارپ درباره طراحی فناوری‌های جدید گفت: «روسیه در زمینه مقابله با تهدیدات سایبری کاملا آگاه است؛ این تهدیدات می‌تواند علاوه بر هدف قرار دادن اطلاعات دولتی، افکار عمومی را نیز تحت تاثیر قرار دهد. به خطر افتادن امنیت اطلاعات می‌تواند حاکمیت ملی و تمامیت ارضی یک کشور را نیز تهدید کند.»

وی ادامه داد: «بنیاد پژوهشی پروژه‌های پیشرفته در حال انجام تحقیقات جامعی با هدف مقابله با انواع تهدیدات سایبری علیه امنیت اطلاعات است. توسعه فناوری‌های پیشرفته تا حد زیادی از حملات مخرب می‌کاهد. حملات سایبری که اکنون با آن مواجه هستیم با هدف بی ثبات کردن اوضاع و تضعیف حاکمیت و نقض تمامیت ارضی کشور‌ها طراحی شده اند.»

وی اعلام کرد حملات اطلاعاتی مخرب یکی دیگر از مواردی است که این بنیاد پژوهشی باید با آن مقابله کند. این حملات در قالب تبلیغات خارجی هستند که جوانان را به خودآزاری، خودکشی، رفتارهای فرقه‌ای و اقداماتی که یک جامعه را هدف قرار می‌دهد، ترغیب می‌کند.

فارپ بیش از ۴۰ آزمایشگاه تخصصی فناوری در سراسر روسیه دارد. این سازمان در حال توسعه بیش از ۵۰ پروژه است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار