اصفهان؛

آغاز برداشت محصول گندم از اراضی کشاورزی اردستان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت: با شروع فصل برداشت محصول گندم، عملیات برداشت این محصول در اردستان آغاز شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی اکبر صالح  افزود: امسال پیش بینی می شود بیش از 8هزار و 500 تن محصول گندم تولیدی کشاورزان شهرستان اردستان به سیلوی کاشان تحویل شود.
 
وی با بیان این که امسال هزار و 700 هکتار زیر سطح کشت محصول گندم در شهرستان است تصریح کرد: پیش بینی می شود از هر هکتار پنج تن گندم برداشت شود.
 
مدیر جهاد کشاورزی اردستان افزود: قیمت خرید تضمینی گندم هر کیلو 13 هزار ریال تعیین شده که پس از تحویل گندم به سیلو، وجه آن به کشاورزان پرداخت می شود.
 
صالح با اشاره به این که سال گذشته هزار و300 هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت محصول گندم بوده است نیاز کشور به خود کفایی در تولید گندم را مورد اشاره قرار داد وافزود: سطح زیر کشت در سال جاری زراعی هزار و 700هکتار افزایش یافته است.
 
وی افزود: در حال حاضر 50 دستگاه کمباین مشغول عملیات برداشت گندم در سطح اراضی شهرستان هستند و با توجه به این که خوشبختانه آفت زدگی در محصول گندم نداریم پیش بینی می شود میزان برداشت گندم در حد استاندارد و پیش بینی پنج تن در هر هکتار برسد.
 
مدیر جهاد کشاورزی اردستان گفت: در سال زراعی گذشته مقدار شش هزار تن گندم تولید شهرستان تحویل سیلوی کاشان شد.
 
صالح افزود: در حال حاضر 50 درصد محصول گندم شهرستان برداشت و به سیلو حمل و عملیات برداشت تا بیستم تیرماه سال جاری ادامه دارد.
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.