هشدار وزارت بهداشت؛

بازار داغ فروش آش و حلیم خیابانی/ با خرید این آش و حلیم‌ها بیماری را سرسفره افطار می‌برید

رییس اداره بهداشت محیط و سلامت کار وزارت بهداشت به مردم در زمینه خرید آش و حلیم از دستفروش‌های خیابانی و وانتی‌ها هشدار داد و گفت: این آش‌ها خطر مسمومیت و آلودگی میکروبی را به دنبال دارند.

خسرو صادق‌نیت رییس اداره بهداشت محیط و سلامت کار وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به فروش آش و حلیم‌ توسط دستفروشان در معابر عمومی و و‌انتی‌ها در ماه رمضان اظهار کرد: ارائه آش و حلیم و بطور کلی مواد غذایی فقط در اماکن دارای مجوز مورد تأیید است.

وی ادامه داد: فروش آش و حلیم بدون مجوزهای بهداشتی و صنفی تخلف بوده و این کار غیرقانونی است همچنین احتمال غیربهداشتی بودن این مواد غذایی بسیار زیاد می‌باشد.

صادق‌نیت عنوان کرد: ما در وزارت بهداشت از ارگان‌های مربوطه خواسته‌ایم تا برخورد جدی‌تری با فروشندگان مواد غذایی در ماه مبارک رمضان داشته باشند از طرفی بازرسان اداره بهداشت محیط بر روی مراکز دارای مجوز نظارت‌های لازم را انجام داده و رعایت بهداشت را به دقت مورد بررسی قرار می‌دهند.

رییس اداره بهداشت محیط و سلامت کار وزارت بهداشت افزود: در بازرسی‌های کارشناسان بهداشت محیط در صورت مشاهده تخلف نسبت به معدوم کردن مواد غذایی اقدام شده و مراکز عرضه مواد غذایی متخلف به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شوند.

وی تصریح کرد: در مراکز دارای مجوز بهداشتی کارکنان آموزش‌های لازم را در زمینه تهیه مواد غذایی می‌بینند تا غذای سالم به دست مردم برسانند علاوه بر این کارکنان مراکز عرضه مواد غذایی تحت معاینات پزشکی قرار می‌گیرند تا بیماری از راه غذا به مردم منتقل نشود.

صادق‌نیت با اشاره به خطرات خرید آش و حلیم از مکان‌های غیرمجاز، دستفروش‌های خیابانی و وانتی‌ها گفت: وقتی فرد یا مکانی بدون مجوز و تأیید‌یه بهداشتی نسبت به تهیه و توزیع مواد غذایی اقدام می‌کند احتمال بروز خطرات برای سلامتی افراد بسیار بالا بوده و مصرف آن‌ها ممکن است باعث مسمومیت و ابتلا به آلودگی‌های میکروبی شود.

رییس اداره بهداشت محیط و سلامت کار وزارت بهداشت با بیان اینکه ممکن است آش و حلیم‌هایی که توسط دستفروشان خیابانی و مراکز بدون مجوز عرضه می‌شوند آلوده باشند، افزود: این احتمال وجود دارد که موادغذایی مورد استفاده در این آش و حلیم‌ها غیرسالم باشند همچنین افراد تهیه کننده به بیماری مبتلا باشند که در هنگام تهیه غذا و پس از آن مصرف به وسیله مردم موجب انتقال بیماری شود.

صادق‌نیت تأکید کرد: به مردم توصیه می‌کنیم از مراکزی آش و حلیم خریداری کنند که مجوزهای بهداشتی لازم را داشته و این مجوز‌ها در معرض دید مردم باشد و اگر با محل عرضه آش و حلیم بدون مجوز روبرو شدند این موضوع را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت اطلاع دهند.

وی یادآور شد: در ماه رمضان ۶ هزار بازرس از اداره بهداشت محیط وزارت بهداشت آماده دریافت گزارش‌های مردم و اقدام لازم برای مبارزه با تخلفات هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۰۸ خرداد ۱۳۹۶
اگه راست میگن هر کدوم که غیر بهداشتیه چ تو رستوران و چ کنار گذر جمع کنن . البته اگ کسی تو این ایام اگ کسی از مردم سوء استفاده کنه واقعا خیلی ...
آخرین اخبار