میدل ایست آنلاین: روابط آمریکا و ترکیه وخیم تر شده است

میدل ایست آنلاین در مقاله ای نوشت روابط آمریکا و ترکیه، پس از سفر رجب طیب اردوغان، به واشنگتن، وخیم تر شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از میدل ایست آنلاین؛روابط آمریکا و ترکیه که به علت اختلافات شان در سوریه به سردی گراییده است، پس از سفر رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه به واشنگتن، وخیم تر شده است.

میدل ایست آنلاین نوشت هر دو دولت سفرای شان را بر سر حادثه شانزده می که مقابل محل اقامت سفیر ترکیه در واشنگتن رخ داد، فراخواندند.

پال رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: عمل محافظان شخصی رییس جمهور ترکیه کاملا غیرقابل دفاع است. او همچنین خواستار عذرخواهی مقامات ترکیه شد.

به گفته میدل ایست آنلاین، کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نیز پس از آن با تصویب قطعنامه ای، گارد امنیتی ترکیه را به نقض حق آزادی بیان و تجمع متهم کرد.

میدل ایست آنلاین نوشت: این نوع تنش میان همپیمانان در ناتو، دو کشوری که یکدیگر را شرکای راهبردی قلمداد می کنند، غیرعادی است.

میدل ایست آنلاین افزود: این بدگمانی که ترکیه تلاش کرده با دادن پول به مشاوران ترامپ، سیاست آمریکا را به نفع خود پیش ببرد لکه دیگری بر پیشانی ترکیه در واشنگتن است.

افزون بر این، ویدئوهای منتشر شده از محل اقامت سفیر ترکیه نشان می دهد اردوغان مشغول تماشای این هیاهو است و به گفته برخی منتقدان خود وی دستور ضرب و شتم تظاهر کنندگان را به گارد امنیتی اش داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار