کرمانشاه؛

زندان آخرین راهکار تامینی است

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: زندان مجازاتی استثنایی و آخرین راهکار تامینی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛محمدحسین صادقی در همایش نسیم مهر که به مناسبت روز ملی حمایت از خانواده زندانیان برگزار شد، با اشاره به اهمیت پیشگیری از آسیب های اجتماعی خانواده زندانیان با کمک خیرین و نهادهای اجتماعی خاطرنشان کرد: انجمن حمایت از زندانیان یکی از قدیمی ترین نهادهای حمایتی است که از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی دو وظیفه اصلی فراهم سازی زمینه اصلاح و بازپروری زندانیان و کمک به خانواده نیازمند آنان را عهدار است.

صادقی با بیان اینکه زندان مجازاتی استثنایی است و به عنوان آخرین راهکار تامینی پیش بینی شده، یادآور شد: با زندانی شدن فرد سرپرست خانوار، اعضای خانواده وی هم دچار مشکلات متعددی شده و احتمال بروز آسیب های اجتماعی آنان بسیار زیاد است.

وی در ادامه بخشی از فعالیت های انجمن حمایت زندانیان کرمانشاه در راستای کمک به خانواده محروم زندانیان را تشریح و ضرورت تقویت بنیه مالی این نهاد حمایتی با کمک مردم خیر استان کرمانشاه را خواستار شد.

این مقام قضایی اظهارکرد: انجمن حمایت از زندانیان اعتبارات و ردیف بودجه‌ای​ ندارد و فقط با کمک خیرین وظایف و تکالیف خود در قبال خانواده های بی بضاعت زندانیان را پیگیری می کند.

مدیرکل زندان های کرمانشاه نیز با قدردانی از حضور خیران در این مراسم، خاطرنشان کرد: خانواده زندانیان آسیب پذیرترین قشر جامعه و نیازمند توجه ویژه مردم خیر و مسئولان نهادهای حمایتی هستند.

منصور بیگلری ایجاد درآمد پایدار برای خانواده زندانیان را عامل موثری برای فراهم شدن زمینه بازگشت زندانیان به اجتماع و کاهش وقوع جرم در جامعه دانست.

وی خاطرنشان کرد: علی رغم انجام وظایف خطیر زندانبانی در راستای اصلاح و تربیت، حفظ سلامتی و مراقبت از زندانیان و سالم سازی محیط زندانها، دغدغه اصلی دستاندرکاران زندان های استان بهبود وضعیت معیشتی و توانمند سازی خانواده زندانیان است.

این مقام مسئول کمک خیران به منظور حمایت از خانواده زندانیان و رفع گرفتاری آنان را امری خداپسندانه و باعث قرب و رضایت الهی توصیف کرد.

 
انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار