از ژوئن 2016؛

جان باختن 248 نفر بر اثر ابتلا به وبا در سودان جنوبی

سازمان ملل متحد اعلام کرد در پی شیوع اولیه وبا در سودان جنوبی از ژوئن 2016 ، دست‌کم 248 نفر جان باخته اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شین‌هوا، سازمان ملل متحد روز یکشنبه اعلام کرد در پی شیوع اولیه وبا در سودان جنوبی که ژوئن 2016 میلادی گزارش شد، دست‌کم 248 نفر در سراسر 19 بخش این کشور جان باخته اند.

دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرد از 18 ژوئن 2016 میلادی تا 15 ماه می 2017 میلادی هشت هزار و 160 مورد ابتلا به وبا در سودان جنوبی گزارش شده است.

­این دفتر در جدیدترین گزارش خود که در جوبا منتشر شد، اعلام کرد در حالی که وبا ابتدا در بخش هایی در امتداد رود نیل شیوع یافت، بخش هایی که اخیرا تحت تاثیر قرار گرفته اند به طور فزاینده ای با رود نیل فاصله دارند.

بنابر اعلام این دفتر، کودکان و جوانان زیر 30 سال بیشتر تحت تاثیر قرار گرفته و به بیماری وبا مبتلا شده اند و 70 درصد موارد ابتلا به وبا را شامل می شوند.

براساس اعلام سازمان ملل متحد، نگرانی هایی وجود دارد که شیوع وبا طی فصل آتی بارش به علت درگیری ها، آواره شدن افراد و نبود دسترسی کافی به آب پاک و بهداشت تشدید شود.

این طولانی ترین و گسترده ترین و همچنین مرگبارترین شیوع وبا در سودان جنوبی در پی استقلال آن از سودان است.

در سودان جنوبی، در سال 2014 میلادی طی هشت ماه شش هزار و 421 مورد ابتلا به وبا گزارش شد و 167 نفر جان باختند. این در حالی است که در سال 2015 میلادی، شیوع وبا پنج ماه طول کشید و هزار و 818 نفر به بیماری وبا مبتلا شدند و 47 نفر جان باختند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار