ساری؛

گشایش نمایشگاه ویژه قرآنی در ساری

جشن رمضان با گشایش نمایشگاه ویژه قرآن در ساری آغاز بکارکرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عشریه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری گفت: غرفه تعویض قرآن‌های فرسوده 7 تا 13 خرداد از ساعت ۱۷ تا ۲۴ به همت دستگاه فرهنگ و هنرساری و با همکاری انتشارات محراب قلم در نمایشگاه قرآن مرکز استان برپا شد.

وی افزود: بسیاری از خانواده ها و هیئت امنا مساجد به دلیل محدودیت شرعی با امحاء قرآن های فرسوده مشکل دارند، به همین جهت تلاش شده به همکاری انتشارات محراب قلم قرآن های فرسوده در نمایشگاه قرآن و عترت ساری تعویض شوند.

وی با بیان اینکه برگزاری ویژه برنامه جشن رمضان جهت بهره برداری از فیوضات ماه مبارک رمضان و گسترش انس با قرآن، در دستور کار این اداره قرار دارد،گفت : ساعت ١٨عصر دیروز این برنامه با افتتاحیه نمایشگاه بزرگ قرآن در ساری آغاز بکار کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری با بیان اینکه نمایشگاه قرآن و عترت از هفتم تا 13 خرداد از ساعت ١٧ تا ٢٤ پذیرای عموم علاقمندان است، افزود: نشست علمی فرهنگی با موضوع قرآن و عترت نیز امروز از ساعت ١٠ صبح در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار می شود.

عشریه از برپایی محافل انس با قرآن در این مدت بعد ازاقامه نماز جماعت مغرب و عشا در کانون های فرهنگی و هنری مساجد ساری خبر داد و گفت: همایش شعر رمضان ساعت ١٠ صبح ١٠خرداد در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری برپا می شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره کتابت وحی سوره ملک در روزهای هفتم تا سیزدهم خرداد از ساعت ١٧ تا ٢٤ در محل نمایشگاه قرآن واقع در سالن مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی ساری برنامه ریزی شده است، افزود: موسسات قرآنی دارای مجوز فعالیت از اداره فرهنگ و ارشاداسلامی نیز برنامه های قرآن به همراه برپایی غرفه نقاشی کودکان را در روزهای برپایی نمایشگاه عهده دار هستند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری از اجرای نمایش خیابانی با موضوع قرآن و عترت از 9 تا 11 خرداد در میدان امام خمینی(رحمت الله علیه)-جلوی درب مجتمع فرهنگی هنری ساری خبر داد و گفت : در زمان برپایی نمایشگاه قرآن ساری با حضور کارشناسان مذهبی به شبهات دینی پاسخ داده می شود.

عشریه از برپایی غرفه عفاف و حجاب در این نمایشگاه خبر داد و افزود: هنرمندان صنایع دستی نیز با حضور در این نمایشگاه تابلوهای معرق طراحی و تولید می کنند.

وی با اشاره به اهمیت بکارگیری ابزار هنر برای ترویج و تبیین آموزه های قرآنی، گفت: در نمایشگاه قرآن امسال مضامین قرآنی و دینی به طریقه چاپ سابلیویشن روی اجسام سخت، به صورت زنده در معرض دید عموم علاقمندان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/آ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار