هشدار اف بی آی به ام آی 5 انگلیس در مورد حمله منچستر

اف بی آی به سازمان همتای خود در انگلیس در خصوص برنامه ریزی سلمان عابدی برای حمله تروریستی هشدار داده بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه ایندیپندنت، حمله تروریستی هفته گذشته منچستر درحالی رخ دادکه اف بی آی آمریکا از سه ماه پیش خطر وجودچنین حمله ای از طرف سلمان عابدی را در خاک انگلستان به ام آی 5 هشدار داده بود.

این گزارش که از سوی منابع امنیتی به ایندیپندنت ارایه شده حاوی اطلاعاتی از طرف عوامل اف بی آی به مقامات رسمی بریتانیایی در خصوص جوان 22ساله عضو هسته اصلی شاخه شمال آفریقای گروه تروریستی داعش می شد که ساکن غرب انگلستان بود و خود را برای حمله ای در این کشور آماده می کرد.

در اوایل سال 2017 میلادی اف بی آی آمریکا به ام آی 5 انگلستان گفته بود که عابدی عضو گروهی تروریستی از شمال آفریقا که مستقر در شهر منچستر هستند، بوده و به دنبال یک هدف سیاسی در این کشور است.

به گزارش منابع آگاه عابدی در لیست تروریست های تحت تعقیب و نظارت سال 2016 آمریکا قرار داشت.

اطلاعات به دست آمده از عابدی توسط آمریکایی ها از طریق ارتباطاتش از اواسط سال 2016 و همچنین خانواده او که در ارتباط با گروه های تروریستی بودند، به دست آمده است.

اکنون ام آی 5 بااین سوال روربرو است که عابدی علیرغم تحت نظر بودن چگونه توانست حمله ای ترتیب دهد که 22 نفر در اثر آن کشته شده و 64 نفر دیگر نیز زخمی شوند. 
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار