بزرگترین واحد فراوری سنگ‌های تزئینی آذربایجان‌غربی در چایپاره افتتاح می‌شود

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت چایپاره گفت: هم‌اکنون بزرگترین واحد فراوری سنگ‌های تزئینی با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد و اشتغال بیش از ۲۵ نفر در این شهرستان وجود داشته که در نیمه نخست سال ۹۶ افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ حسین بنکدار اظهار داشت: با توجه به موقعیت زمین‌شناسی چایپاره و قابلیت ذخایر معدنی آن به ویژه سنگ‌های تزئینی یعنی مرمریت و تراورتن، این شهرستان یکی از قطب‌های اصلی تولید سنگ‌های تزئینی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه ذخایر قطعی معادن شهرستان چایپاره بیش از چند صد میلیون تن است تصریح کرد: برابر برنامه‌های تدوین شده در راستای اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، بسترسازی لازم به منظور جلوگیری از خام‌فروشی و احداث واحدهای فراوری، از رسالت‌های اصلی شهرستان بوده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت چایپاره گفت: بنابراین با توجه به وجود 30 معدن دارای پروانه بهره‌برداری در حوزه سنگ‌های تزئینی با اشتغال بیش از 200 نفر و استخراج بیش از 300 هزار تن در سال، بهترین زمینه برای رونق کسب و کار و تقویت تولید داخلی فراهم شده است.

وی بیان کرد: هم‌اکنون بزرگترین واحد فراوری سنگ‌های تزئینی با پیشرفت فیزیکی 95 درصد و اشتغال بیش از 25 نفر در این شهرستان وجود داشته که در نیمه نخست سال 96 افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.