مرکل: اروپایی ها باید سرنوشت خود را به دست گیرند

صدر اعظم آلمان گفت اروپایی ها باید خود سرنوشت شان را به دست گیرند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه فرانس 24، آنگلا مرکل امروز در سخنانی در جمع هواداران حزبش گفت اروپایی ها باید سرنوشت خود را خود به دست گیرند و از این به بعد نمی توانند به طور کامل بر متحدان خود تکیه کنند.

این اظهار نظر صدر اعظم آلمان بعد از نشست گروه هفت بیان می شود که به خوبی موضوع اختلاف میان اعضای آن به ویژه آمریکا با دیگر اعضا را نشان می دهد. اختلافات بین اعضای گروه هفت درباره مسائل آب و هوایی، تامین مالی سازمان پیمان اتلانتیک شمالی(ناتو) و مسائل دیگر خیلی عمیق بود.
 
در نشست اخیر سران گروه هفت، برای نخستین بار مشخص شد دیگر خبری از آن وحدت و اتحاد دوران گذشته نیست. برگزاری این نشست اصلا به مذاق آنگلا مرکل خوش نیامد. از همین رو، وی در سخنانی اعلام کرد اروپا باید خودش به فکر خودش باشد و از این به بعد نباید چشم انتظار کمک متحدانش از جمله آمریکا باشد.

او گفت دورانی که ما می توانستیم به کمک متحدانمان امید داشته باشیم دیگر سپری شده است. ما اروپایی ها باید واقعا خودمان سرنوشت خودمان را به دست گیریم.آینده ای که مرکل از آن برای اروپا سخن می گوید اروپایی بدون انگلیس است که چگونگی خروج از آن اتحادیه اروپا از ماه مارس امسال آغاز شده است.
 
همچنین آینده ای که مرکل از آن برای اروپا سخن می گوید در آن دیگر تکیه زدن به کمک آمریکا وجود ندارد.به ویژه اکنون که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا حاضر نیست به تعهدات کشورش در اجرای توافقنامه آب وهوایی پاریس تن دهد.
 
ترامپ در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد نظر خود را درباره اینکه آمریکا به توافقنامه آب و هوایی پاریس پایبند خواهد ماند یا خیر به هفته آینده موکل خواهد کرد اما کاملا معلوم است ترامپ تمایلی به پایبندی کشورش به اجرای توافقنامه آب و هوایی پاریس ندارد.
 
گواه آن هم این است که هنگامی که نخست وزیر ایتالیا در نشست گروه هفت در این باره صحبت می کرد، دونالد هدفون ترجمه اش را به زمین گذاشت. گویی که اصلا نمی خواهد چیزی دراین باره بشنود.

همچنین ترامپ در نشست سران سازمان پیمان اتلانتیک شمالی(ناتو) در بروکسل نیز گفته بود حاضر نیست از بند پنج اساسنامه ناتو حمایت و آن را اجرا کند. بر اساس این بند، اگر کشوری هدف حمله قرار گیرد دیگر کشورها باید به حمایت از آن کشور بپردازد، بشتابند.
 
سیاستی که ترامپ اکنون در پیش گرفته است به معنای آن است که هر کسی باید به فکر خودش باشد که اگر این کار انجام گیرد روابط میان اتحادیه اروپا و آمریکا در معرض خطر خواهد بود.
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار