مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم؛

استقرار خودروهای امدادی در مسیر حرکت اتوبوس مرقد امام (ره)

محسن اوروجی گفت:با هماهنگی‌های لازم و برگزاری جلسات امدادی با حضور هلال احمر و آتش نشانی و اورژانس و بهداری سپاه در قم، خودروهای امدادی در مسیر حرکت اتوبوس زائران به سمت مرقد امام (ره) مستقر می‌شود.

استقرار خودروهای امدادی در مسیر حرکت اتوبوس مرقد امام (ره)
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محسن اوروجی  در جلسه ستاد ارتحال حضرت امام خمينی(ره)، در تالار امام جواد(ع) استانداری قم، عنوان کرد: با هماهنگی های لازم و برگزاری جلسات امدادی با حضور هلال احمر و آتش نشانی و اورژانس و بهداری سپاه در قم، خودروهای امدادی در مسیر حرکت اتوبوس زائران به سمت مرقد امام(ره) مستقر خواهد شد.
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم افزود:همچنین امسال در روز 14 خرداد 16 دستگاه آمبولانس در آزاد راه قم- تهران مستقر می شود.
 
وی خاطرنشان کرد:در این راستا 2 دستگاه ماشین آتش نشانی و 2 دستگاه جرثقیل سنگین نیز در عوارضی و کیلومتر 50 محور قم و تهران استقرار می یابد.
 
اوروجی اظهار داشت:در جهت ارتقای سطح ایمنی و جلوگیری از بروز مشکلات جهت امداد با هماهنگی های لازم خودروهای سیار در این محور مستقر می شود.
 
وی تصریح کرد:در طول مسیر نیز 3 دستگاه ماشین نجات هلال احمر و 2 دستگاه آمبولانس کاروان را همراهی می کنند.
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم بیان کرد:با توجه به تعدد اتوبوس ها و بازگشت کاروان ها از مرقد در شب هنگام باید تدابیری اتخاذ شود که از تجمع و تمرکز این اتوبوس ها در یک نقطه جلوگیری به عمل بیاید تا دچار مشکلات ترافیکی نشویم.
 
وی تصریح کرد:در این زمینه اتوبوس ها باید به طور محدودی از جوار مرقد مطهر خارج شوند و در این باره برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد.
 
اوروجی خاطرنشان کرد:امداد رسانی در شب با دشواری هایی همراه است و امداد هوایی در شب هنگام نیز منتفی است که در این باره توجه به قوانین برای داشتن سفری ایمن مورد تاکید است.
 
وی گفت:خوشبختانه هماهنگی های لازم با پلیس راه صورت گرفته است اما یکی از دغدغه های موجود سرازیری علی آباد و خطر برخورد اتوبوس می باشد که این امر به تدابیر مناسب نیاز دارد تا شاهد بروز حوادث نباشیم.
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم بیان کرد:توصیه می شود افرادی در اتوبوس ها رانندگان را در داشتن سرعت مطمئن توجیه کنند تا ضمن کنترل سرعت از سبقت در مسیر نیز جلوگیری شود.
 
وی عنوان کرد:7 استان کشور امسال به اعزام زائر می پردازند که به واسطه مجاورت با این استان ها هماهنگی های خوبی به ویژه با کاشان و اراک و ساوه انجام شده است.
 
اوروجی گفت: هر 20 کیلومتر یک دستگاه آمبولانس در مسیر مستقر خواهد شد و به خدمت می پردازد و در حوزه جغرافیایی قم و تهران نیز تدابیر امنیتی و امدادی به خوبی اندیشیده شده است.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار