بجنورد؛

بهره مندی ۷۳درصد جمعیت روستایی از آب آشامیدنی

107 هزار و 317 خانوار روستایی استان در چهار سال گذشته از آب آشامیدنی بهره مند شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان   از  بجنورد؛ حمید روشن روان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: میزان بهره مندی ساکنان روستاهای بالای 20 خانوار جمعیت از آب آشامیدنی سالم از 71 درصد در سال 92 به 73 درصد افزایش یافت و در مجموع تعداد 107 هزار و 317 خانوار روستایی بهره مند هستند.

وی با اشاره به اینکه سال های 91 و 92 هیچ اعتباری از منابع ملی به حوزه آب روستایی تخصیص پیدا نکرد گفت:سه سال اخیر تخصیص اعتبارات ملی به این حوزه رشد خوبی داشته است.

روشن روان افزود: در سال گذشته 376 میلیارد و 242 میلیون ریال از محل اعتبارت استانی، ملی و سفر رهبری به شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی درباره اقدامات انجام شده در زمینه ارتقای بهره وری و مدیریت مصرف بهینه آب شرب گفت: شبکه آب شرب روستایی استان به طول 217 کیلومتر اصلاح شده است.

وی با اشاره به کاهش میزان هدر رفت آب از 45 درصد به 33 درصد عنوان کرد: مصرف سرانه خانگی روستایی آب به ازای هر نفر در شبانه روز از 107 لیتر به 98 لیتر رسید و به میزان هشت درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی با بیان اینکه در گفت: در چهار سال گذشته شمار روستاهای مواجه با کمبود آب آشامیدنی از 295 روستا به 48 روستا در وضعیت کنونی رسیده است.

وی اظهار کرد: حفر و تجهیز 56 حلقه چاه، توسعه 358 کیلومتر خط انتقال، توسعه 313 کیلومتر شبکه توزیع، اصلاح و بازسازی 46 کیلومتر خط انتقال و اصلاح و بازسازی 122 کیلومتر شبکه توزیع از دیگر اقداماتی است که توسط این شرکت در زمینه آبرسانی به روستاییان انجام شده است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.