بجنورد؛

اعمال شرط سنی برای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان

از پایان خردادماه امسال شرط سنی برای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان اعمال می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛محمدرضا غلام زاده مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی با 10 سال سابقه پرداخت حق بیمه و 70 سال سن، امکان بازنشستگی پیش از موعد داشته و می توانند از حقوق و مزایای این صندوق بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه این قانون در سال 93 تصویب شده است و پس از تأیید شورای نگهبان در این دولت اجرایی شده افزود: با اجرایی شدن این قانون، اعمال شرط سنی برای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی روستائیان اجرایی می شود و دیگر افراد بالای 50 سال نمی توانند به عضویت صندوق درآمده و از مزایای آن بهره مند شوند.

غلامزاده افزود: دولت یازدهم به منظور حمایت از روستاییان و کشاورزان، سقف سنی را برای عضویت در صندوق اعمال کرد.

وی خاطرنشان کرد: با حذف شرط سنی، شرایطی فراهم شد که بسیاری از زنان و مردان بالای 50 سال بتوانند در صندوق عضو شده و بیمه شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت:هم اکنون و تنها تا پایان خرداد ماه، تمام افراد بالای 50 سال ساکن در مناطق روستایی، عشایری، ساکنین شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت و نیز کشاورزان ساکن در شهرها می توانند در صندوق بیمه اجتماعی عضو شوند.

غلامزاده افزود: هم اکنون در خراسان شمالی، بیش از 700 خانوار از صندوق بیمه اجتماعی مستمری دریافت می کنند که بیشتر آنان با سابقه کم توانسته اند از این مزایا بهره‌مند شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان شمالی با بیان اینکه جوانان بالای 18 سال و زنان خانه‌دار نیز به شرط سکونت در روستا و یا شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت می‌توانند به‌صورت مستقل عضو صندوق شده و از مزایای آن بهره مند شوند، افزود: بیش از 120 هزار خانوار در استان مشمول عضویت در این صندوق هستند که تاکنون حدود 40 هزار نفر به عضویت صندوق درآمده اند.

وی با بیان این نکته که دو برابر سهم بیمه پرداختی توسط بیمه شده، توسط دولت پرداخت می شود، از مشمولان درخواست کرد تا هر چه سریعتر با مراجعه به کارگزاران صندوق در سراسر استان، از فرصت باقی مانده برای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استفاده کنند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
سلام آیاشرایط سنی بیمه روستایی حذف میشود یانه؟