کرمان؛

برگزاری دومین شب از یک ماه عاشقی شهر کرمان

دومین گلریزان شهر کرمان با عنوان یک ماه عاشقی شامگاه یکشنبه شب با حضور اساتید، اعضای هیات علمی دانشگاه‌های شهر کرمان و تعدادی از اعضاء هیات امناء ستاد دیه استان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،سید حجت الله موسوی قوام ، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان در این مراسم گفت : یکی از برنامه ها و سیاست های ستاد دیه درسراسر کشور به ویژه در ماه مبارک رمضان برگزاری جشن گلریزان باهدف جذب کمک های مردمی و خیرین و همچنین فرهنگسازی ، اطلاع رسانی و گسترش این امر خیر و خداپسندانه در سطح جامعه است.
وی هدف اصلی ستاد دیه استان را پیشگیری و فرهنگ سازی در بین اقشارمختلف جامعه دانست و افزود: رسالت ستاد دیه حول دو محور پیشگیری و درمان است که در بحث درمان کار در حال انجام است و آن آزادی زندانیان جرائم غیر عمد از زندان است اما در بحث پیشگیری با توجه به اینکه کارهای زیادی انجام گرفته ولی همچنان کم است.
موسوی قوام خاطر نشان کرد: امشب در خدمت قشری از جامعه هستیم که شاید به ندرت در جرائم غیر عمد وارد زندان شوند اما می توانند در بحث پیشگیری از و قوع جرم در جرائم غیر عمد ستاد دیه را یاری برسانند و آن آموزش افراد از طریق مراکز آموزشی است که خود در آن در حال تدریس می باشنددر واقع می توان گفت یکی از راه های پیشگیری آموزش به افراد و اقشار جامعه است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد 261 مددجوی جرائم غیر عمد در سطح زندانهای استان به سر می برند که بالاترین آمار در نوع جرم مربوط به محکومین به پرداخت مهریه و نفقه است بعد از آن محکومین بدهکار مالی و در نهایت محکومین به پرداخت دیه در تصادفات رانندگی هستند.
گفتنی است: ستاد دیه استان امسال طبق برنامه‌ریزی و تشکیل کمیته‌ های برگزاری جشن گلریزان، این مراسم سنتی را در 23 شهرستان استان در طول ایام ماه مبارک رمضان برگزار می‌کنند که به طور ویژه در مرکز استان 15 همایش در قالب اصناف برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/ی
برچسب ها: گلریزان ، ستاد دیه ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار