بجنورد؛

موردی از ابتلا به تب کریمه کنگو در خراسان شمالی گزارش نشده است

تا کنون گزارشی از ابتلای انسان به این بیماری مشترک انسان و دام در استان گزارش نشده است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ افشین دلشاد مدیر گروه بیماری های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه مردم نگران بیماری تب کریمه کنگو نباشند گفت: تب کریمه کنگو بیماری جدیدی نیست و در سال های گذشته ابتلا به آن در استان گزارش شده است اما اکنون هیچ جای نگرانی در این باره وجود ندارد.

معاون فنی و سلامت دامپزشکی خراسان شمالی نیز با بیان اینکه احتمال ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرم سال بیشتر می شود،گفت: در استان مورد نگران کننده ای گزارش نشده است.

حمید رمضانی با بیان اینکه رعایت نکات بهداشتی، مهم ترین عامل بازدارنده برای شیوع این بیماری است اظهار کرد: از مردم درخواست می شود برای جلوگیری از انتشار بیماری ها، کشتار دام های نذری را به کشتارگاه ها سوق دهند.

وی تصریح کرد: کشتار در کشتارگاه های استان با رعایت ضوابط بهداشتی انجام می شود و نظارت ها قبل، حین و پس از کشتار صورت می گیرد.

وی افزود: تمام کشتارگاه های استان به تجهیزات لازم برای اجرای 'پیش سرد' کردن گوشت مجهز هستند و گوشت استحصال شده 24 تا 48 ساعت در شرایط پیش سرد نگهداری و سپس به مراکز عرضه، انتقال داده می شود.

وی تاکید کرد: سلامت گوشت استحصال شده در هشت کشتارگاه استان و یکهزار و 500 مرکز عرضه این فراورده توسط دامپزشکی رصد می شود و گوشتی که از این مراکز تهیه می شود، به لحاظ سلامت مشکلی ندارد.

معاون فنی و سلامت دامپزشکی خراسان شمالی افزود: این اداره کل با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، نظارت ها بر نحوه عرضه مواد خام دامی را تشدید کرده است و این طرح با مشارکت 31 اکیپ ثابت و سیار در استان در حال انجام است.

رمضانی از مردم درخواست می شود فرآورده های خام دامی مورد نیاز را از مراکز مجاز تهیه کنند و به برچسب فرآورده ها، مهر و پروانه بهداشتی دامپزشکی بر روی فرآورده ها توجه داشته باشند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.