ساری؛

مهاجرت 79 درصد ماهیان دریای خزر به رودخانه ها

79 درصد ماهیان دریای خزر برای حفظ بقاء و تجدید نسل به رودخانه ها مهاجرت می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رستمی مدیرکل شیلات مازندران گفت: تنها 21 درصد ماهیان دریا برای تکثیر وابسته به محیط دریا بوده و مابقی ماهیان برای زاد و ولد به رودخانه های شیلاتی مهاجرت می کنند که نشان دهنده نقش مهم رودخانه ها درتکثیر و تجدید بقاء و نسل ماهیان است.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر حدود 15 هزار نفربطور مستقیم و غیرمستقیم درقالب حدود120شرکت ازطریق صید و صیادی دردریا امرارمعاش می کنند، تاکید کرد: کاهش منابع وذخایرآبزیان وروند نزولی صیدماهی درسالهای اخیربیش از پیش نقش مهم رودخانه ها را در بازسازی ذخایردریا نما یان می کند.

مدیرکل شیلات مازندران تخریب و ازبین رفتن زیستگاههای طبیعی به ویژه مناطق تخم ریزی ماهیان دررودخانه ها، برداشت بی رویه شن و ماسه، صیادان غیرمجاز،ساخت و سازها درمسیر و حریم رودخانه ها،احداث سدهای پلاستیکی و مخزنی فقدان کانال عبور ماهیان، ورود انواع آلاینده های شهری وخانگی ،صنعتی و کشاورزی مهمترین عوامل تخریبی زیستگاهها و در نتیجه کاهش منابع و ذخایر آبزیان دریای خزر است.

رستمی افزود: در کنار فعالیت ها و تلاش های شیلات استان در تکثیر و رهاسازی میلیون ها قطعه بچه ماهی ازطریق مراکز بازسازی ذخایر، داشتن رودخانه سالم و شیلاتی برای حفظ بقاء و تجدید نسل ماهیان دریا امری ضروری است .

انتهای پیام/آ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار