ساری؛

تولید و عرضه ‌هزار و 422 تن گوشت سفید در بابل

‌هزار و 422 تن گوشت سفید در بابل تولید و عرضه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سیداحمد طاهری مدیر جهاد کشاورزی بابل گفت: با جوجه‌ریزی 698 هزار و 300 قطعه در 33 واحد جوجه کشی مرغداری گوشتی در اردیبهشت ماه امسال هزار و 422 تن گوشت سفید به بازار مصرف عرضه شد.

وی با اشاره به اینکه وزن زنده مرغ هزار و 897 تن بوده است، افزود: ارزش اقتصادی یک‌هزار و 422 تن گوشت سفید 82 میلیارد و 501 میلیون ریال است.

مدیر جهاد کشاورزی بابل توجه به پرورش کرم ابریشم را حرفه‌ اشتغال‌زا به صورت شغل فرعی در مجاورت مشاغل اصلی روستایی برشمرد و گفت: پرورش کرم ابریشم علاوه بر فراهم شدن فرصت بکارگیری بخش غیرفعال جامعه روستایی مانند زنان، کودکان و سالخوردگانی که توان انجام کارهای کشاورزی را ندارند می‌تواند به صورت شغل فرعی در مجاورت مشاغل اصلی روستایی مورد توجه قرار گیرد.

سیداحمد طاهری افزود: در این راستا دوره آموزشی سایت الگویی نوغانداری با حضور بهره‌برداران در روستاهای آلدره و هلی کتی از توابع مرکز جهاد کشاورزی بابلکنار به اجرا در آمد.

وی گفت: با توجه به اینکه بیماری‌های کرم ابریشم قابل درمان نیست، برای پیشگیری خسارات حاصل از بیماری‌ها و آفات لازم است اتاق تفریخ، اماکن پرورشی و تمام وسایل مورد نیاز در پرورش ضدعفونی شوند.

وی از شناسایی 10 مورد تغییر کاربری زمین‌های زراعی و باغی خبر داد و افزود: گشت ویژه اراضی و سامانه 131 با هدف تقویت مشارکت مردمی و نظارت همگانی برای حفاظت از زمین‌های کشاورزی فعالیت دارد.

مدیر جهاد کشاورزی بابل گفت : در اردیبهشت ماه امسال 10 مورد تغییر کاربری زمین‌های زراعی و باغی به مساحت 12 هزار و 300 مترمربع با عملیات انجام شده گشت ویژه اراضی، سامانه 131 در این شهرستان شناسایی شد.

طاهری افزود: سامانه 131 سامانه ارتباط مردمی با امور اراضی است که با هدف گشت ویژه حفظ کاربری زمین‌ها، آماده دریافت گزارش‌های مردمی در حوزه تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی، باغ‌ها، تخلفات، پیشنهادات و انتقادات است. 


انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار