در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

بحران کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش تهران/ ۷۱ درصد معلمان را خانم‌ها تشکیل می‌دهند

مدیر کل آموزش و پرورش تهران با اشاره به بحران کمبود نیروی انسانی گفت: ۷۱ درصد آموزش و پرورش را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

بحران کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش تهران/71 درصد معلمان را خانمها تشکیل می‌دهندعلیرضا کمره‌ای مدیر کل آموزش و پرورش تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با وضعیت نقل و انتقال معلمان عنوان کرد: این مسئله امسال به استان‌ها واگذار شده و با توجه به حجم نیاز و مازاد و نیروهای مازاد این امر اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: چنانچه استان مبدا و مقصد تمایل به این نقل و انتقال داشته باشند کار تحقق پیدا کرده و پس از مراحل اداری نقل و انتقال صورت می‌گیرد که امسال از اول خرداد ماه این مسئله شروع به کار کرده است.

مدیر کل آموزش و پرورش تهران با اشاره به اینکه در تهران با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم، گفت: امسال بیش از 4 هزار نفر تا پایان سال مالی 96 بازنشست میَ‌شوند که ورودی آموزش و پرورش کمتر از خروجی آن است.

وی تصریح کرد: از گذشته این باور وجود داشته که نیروهای مازاد در شهر تهران وجود دارد حال آنکه به دلیل تغییر نظام آموزشی و شرایط موجود چنین مسئله‌ای وجود ندارد و چنانچه محدودیت‌های نیروی انسانی برطرف نشود تا 2 سال آینده تامین نیاز نیستیم.

کمره‌ای با اشاره به اینکه معلمان در فرآیند نقل و انتقال در مناطق 14 تا 19 بیشترین جذب را دارند، اظهار کرد: اغلب افرادی کمه در این فرآیند شرکت می‌کنند خانمها هستند و همین مسئله باعث شده توازن جنسیتی در نیروی انسانی وجود نداشته باشد و آمارها حاکی از 71 درصد خانم‌ها در حرفه معلمی است.

وی تاکید کرد: در جنسیت برادران نیاز به جذب معلم داریم و این مسئله باید مورد توجه قرار بگیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش تهران با بیان اینکه نحوه جذب معلمان از طریق دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شدگان ماده 28 و جبران از طریق حق‌التدریس است، یادآور شد: باید تناسب بین ورودی و خروجی آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگی
۱۲:۱۱ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
ایشون از کمبود نیرو ناله می کنه
Iran (Islamic Republic of)
شعبانپور
۰۱:۲۶ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
مابقی حق التدریس فرهنگیان چه زمانی پرذاخت می شوداز دی نودوپنج پرداخت نشده؟
آخرین اخبار