وزیر امور خارجه آرژانتین از مقام خود استعفا داد

«سوزانا مالکورا» وزیر امور خارجه آرژانتین روز دوشنبه از مقام خود استعفا داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، رئیس جمهور آرژانتین اعلام کرد که وزیر امور خارجه این کشور روز دوشنبه از مقام خود کناره گیری کرده است.

این در حالی است که «ژرژه فائوری» سفیر آرژانتین در کشور فرانسه جانشین مالکورا خواهد شد و وزیر خارجه مستعفی به عنوان مشاور دولت به خدمت خود ادامه خواهد داد.

«مائوریسیو ماکری» رئیس جمهور آرژانتین روز دوشنبه در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت: «وزیر امور خارجه ما- و نه کابینه- قصد دارد از مقام خود استعفاء دهد. وی بنا به دلایل کاملاً شخصی قصد کناره گیری از این سمت مهم و حساس را دارد».

ژرژه فائوری، سفیر آرژانتین در فرانسه یک حقوقدان است که به مدت چهار دهه در سمت یک دیپلمات انجام وظیفه کرده و در سال ۲۰۰۲ نیز برای مدت زمان کوتاهی معاون وزیر امور خارجه آرژانتین بوده است.

سوزانا مالکورا دومین وزیری است که از آغاز دوره ریاست جمهوری ماکری در دسامبر ۲۰۱۵، کابینه وی را ترک می کند. پیش از وی، «آلفونسو پرات- گای» وزیر دارایی پیشین این کشور در اواخر سال میلادی گذشته از مقام خود استعفاء داد.

لازم به ذکر است که در دوران وزارت سوزانا مالکورا، آرژانتین در قبال ونزوئلا موضعی سرسختانه اتخاذ کرد و «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا را به نقض هنجارهای دموکراتیک متهم نمود.
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار