قطایف، شیرینی عربی مخصوص ماه رمضان

شیرینی «قطایف» یک شیرینی خوشمزه است که معمولا در ماه رمضان در کشورهای عربی تهیه می‌شود و طرفداران زیادی هم دارد. امروز برای شما آموزش روش تهیه‌ی این شیرینی خوشمزه را قرار داده‌ایم. با ما همراه باشید.

به گزارش مجله سرگرمی باشگاه خبرنگاران جوان، شیرینی «قطایف» یک شیرینی خوشمزه است که معمولا در ماه رمضان در کشورهای عربی تهیه می‌شود و طرفداران زیادی هم دارد. امروز برای شما آموزش روش تهیه‌ی این شیرینی خوشمزه را قرار داده‌ایم. با ما همراه باشید.
 
 
قطایف، شیرینی عربی مخصوص ماه رمضان
 
 
مواد لازم:
 
آرد: دو و نیم پیمانه
 
شکر: سه قاشق غذاخوری
 
مایه خمیر: یک قاشق چایخوری
 
بکینگ پودر: یک قاشق چایخوری
 
نمک: نصف قاشق چایخوری
 
آب گرم: سه چهارم پیمانه
 
گلاب: یک قاشق چایخوری
 
 
 
مواد لازم برای کرم شیرینی:
 
شیر: یک و نیم پیمانه
 
خامه: یک پیمانه
 
نشاسته: یک چهارم پیمانه
 
آرد: یک قاشق  
 
شکر: سه قاشق غذاخوری
 
گلاب: یک قاشق غذاخوری
 
مواد خشک داخل شیرینی:
 
پسته یا فندوق یا گردو و یا بادام خرد شده: نصف پیمانه
 
پودر نارگیل: نصف پیمانه
 
کشمش: نصف پیمانه
 
دارچین: یک قاشق چایخوری
 
مواد لازم برای شربت شیرینی:
 
شکر: دو پیمانه
 
آرد: یک پیمانه
 
آبلیمو: یک قاشق غذاخوری
 
گلاب: یک قاشق چایخوری
 
 
طرز تهیه:
 
ابتدا آرد، شکر، مایه خمیر، بکینگ پودر، نمک، آب و گلاب را در ظرفی ریخته و با هم‌زن، خوب مخلوط می‌کنیم تا کاملا یکدست شود. خمیر به دست آمده را در مکانی گرم به مدت سه ساعت قرار می‌دهیم تا  عمل آید. در همین فاصله چند بار خمیر را زیر و رو کنید.
 
برای تهیه‌ی کرم داخل شیرینی، ابتدا شیر، خامه، نشاسته و شکر را با یکدیگر خوب مخلوط می‌کنیم تا نشاسته و شکر در کاملا حل شوند.
 
مخلوط به دست آمده را روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم و آرام هم می‌زنیم تا نشاسته کاملا حل شود و کمی غلیظ شود. سپس آن را از روی حرارت برمی‌داریم.
 
فر را از قبل روشن می‌کنیم. داخل سینی فر، کاغذ روغنی پهن می‌کنیم یا آن را چرب می‌کنیم و از خمیر آماده شده به شکل دایره روی کاغذ روغنی می‌ریزیم. دمای فر باید متوسط باشد. حدود 180 درجه‌ی سانتیگراد، کافی است.
 
سینی را داخل فر قرار می‌دهیم. وقتی پایین نان قطایف، طلایی رنگ شد، فر را خاموش می‌کنیم و نان‌ها را داخل ظرفی قرار داده روی آنها را با پارچه می‌پوشانیم تا خشک نشوند.
 
 قطایف، شیرینی عربی مخصوص ماه رمضان
 
قطایف، شیرینی عربی مخصوص ماه رمضان
 
قطایف، شیرینی عربی مخصوص ماه رمضان 
 
آجیل خرد شده، پودر نارگیل و دارچین را با یکدیگر مخلوط کرده و به کرم آماده شده اضافه می‌کنیم و خوب مخلوط می‌کنیم. از مواد به دست آمده، داخل نان‌ها قرار می‌دهیم و آن را می‌پیچیم. شیرینی‌های آماده شده را یکی یکی داخل روغن سرخ می‌کنیم. می‌توانید سینی فر را چرب کنید و به مدت 15 تا 20 دقیقه آنها را در فری با  دمای متوسط قرار دهید. توجه داشته باشید برای اینکه شیرینی قطایف خشک نشود، در صورتی که از فر استفاده می‌کنید، روی هر کدام از شیرینی‌ها، تکه‌ای کره قرار دهید.
 
قطایف، شیرینی عربی مخصوص ماه رمضان
 
قطایف، شیرینی عربی مخصوص ماه رمضان 
 
 
در این فاصله به سراغ تهیه‌ی شربت شیرینی می‌رویم. شکر و آب را در ظرفی ریخته روی حرارت قرار می‌دهیم تا شکر خوب ذوب شود. سپس آن را به مدت ده دقیقه روی حرارت قرار می‌دهیم تا قوام آید و در آخر آبلیمو و گلاب را به آن اضافه می‌کنیم.
 
شیرینی‌های آماده شده را به صورت داغ، داخل این شربت فرو می‌بریم. در صورت دلخواه روی شیرینی را با پودر پسته یا بادام تزیین کنید.
 
 
منبع: تابناک
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار